עו"ד שוב עירער על שכ"ט שפסקו לו מפרקי פנינת הכרך: דורש עוד כ-9 מיליון דולר

טוען: "שווי המקרקעין בעת רכישתם היה כ-354 אלף דולר ונכון ליום הפירוק היה כ-48 מיליון דולר; אין מחלוקת כי יש קשר ישיר בין פעילותי לבין השבחת המקרקעין"

עו"ד משה שוב הגיש למחוזי בת"א ערעור על הכרעת מפרקי חברת פנינת הכרך לפסוק לו שכר טרחה בגובה 1.15 מיליון שקל ומבקש לפסוק לו שכר טרחה בסך כ-9.7 מיליון דולר.

עו"ד שוב טען בתביעת החוב שהגיש למפרקים כי מ-1961 פעל כמנהל החברה שנוסדה בשנה זו לשם רכישת קרקעות באזור חולות ראשל"צ; והן כעורך דינה לשם השבחת המקרקעין שבבעלותה. שוב מציין כי שווי המקרקעין בעת רכישתם היה כ-354 אלף דולר ונכון ליום הפירוק היה כ-48 מיליון דולר. לדבריו, אין מחלוקת כי יש קשר ישיר בין פעילותו לבין השבחת המקרקעין.

לטענת עו"ד שוב, המפרקים, רו"ח שמואל רוזנבלום ועו"ד יעקב ריבנוביץ, שגו בכך שקבעו לו שכר גלובלי במתווה של שכר כולל (ריטיינר), אלא היו צריכים לקבוע לו שכר ראוי לפי אחוז הנגזר כשיעור משווי המקרקעין במועד המימוש לאחר פעולות ההשבחה.

לדבריו, באמצעות עוה"ד מאיר ברטוב, רועי אייז ושמואל להב, המפרקים לא שיקללו את הקריטריונים המקובלים בקביעת השכר הראוי. "קביעתם של המפרקים כי מדובר בשכר כולל אינה עומדת במבחני הגיון ושכל ישר, קל וחומר שאינה סבירה ואינה מידתית. קביעה זו הינה בגדר עוול הזועק לשמיים, ומאיינת את הקריטריונים המקובלים והנהוגים בקביעת שכר טרחה", נטען.

בנוסף התייחס עו"ד שוב בערעור להחלטת המפרקים לדחות את הסכום שתבע כשכר טרחה בגין עבודתו עד 1997 (כ-36 שנה) מטעמי התיישנות. לדבריו, בכך נשללו ממנו למעשה 80% מהשכר שהיה נקבע גם בהתאם לעמדת המפרקים. לטענתו, החלטת המפרקים התקבלה ללא ביסוס ראייתי וללא נימוק ממשי. (בש"א 23879/08).