טבע ומדיקה-אופל ישקיעו מיליוני דולרים בחברה של מייסד פרדיקס

חברת Dynamix תפתח תרופות בעזרת תוכנות מחשב, כפי שעשתה פרדיקס - אך לתחומים אחרים

חברת Dynamix Pharmaceuticals, שנוסדה על-ידי ד"ר אורן בקר, ממייסדי פרדיקס, עתידה להשלים בשבועות הקרובים סבב גיוס של מספר משמעותי של מיליוני דולרים מחברת טבע וקרן אופל-מדיקה, בראשותה של בת-שבע אלרן. בקר והמשקיעים סירבו להגיב לידיעה.

דיינמיקס היא חברה לפיתוח תרופות על בסיס קונספט דומה לזה שעל בסיסו הוקמה פרדיקס - חיפוש וניסוי של מודלים לתרופות על גבי מחשב, טרם בחירת המולקולה שתנותב לבדיקה במעבדה, ואחר-כך בקליניקה. פרדיקס התמקדה בתרופות למערכת העצבים המרכזית (המוח ועמוד השדרה), בעוד שדיינמיקס לא תתמקד בהכרח בתחומים האלה.

תכנון מונחה מחשוב של תרופות, נועד להאיץ את הגילוי של תרופות חדשות ולשפר את הסיכוי של התרופות הנכנסות לניסויים פרה-קליניים וקליניים להגיע לשוק. היום סיכויי ההצלחה הללו נמוכים למדי - רק אחת מ-1,000 תרופות הנכנסת לניסויים בחיות, מגיעה לשוק.

חברת פרדיקס, שייסד בקר יחד עם ד"ר סילביה נוימן וד"ר שרון שחם, מוזגה באפריל 2006 לחברת אפיקס האמריקנית לפי שווי של 90 מיליון דולר. על בסיס התרופות שפיתחה פרדיקס, נחתמו חוזי מסחור בהיקף פוטנציאלי של מאות מיליוני דולרים. אפיקס נסחרת לפי שווי של 40 מיליון דולר.