האוצר מפרט מתווה ההשקעה בקרנות המשותפות לממשלה ולמוסדיים: הקרן תורשה להשקיע עד 10% באותו תאגיד

הממשלה תשקיע בכל קרן מנוף 400-600 מיליון שקל ; תקופת ההשקעה של הקרן תוגבל ל-3 שנים ; הקרנות ישאו רצפת תשואה ריאלית שנתית של 4% - והממשלה תחלק מחצית מהרווח מעליה

משרד האוצר מפרט את מתווה ההשקעה בקרנות המנוף, במסגרת היערכותו לכנס המשקיעים בנושא אשר יתקיים מחר (ה'). מהודעה לעיתונות עולה, כי כל קרן תורשה להשקיע עד 10% באותו תאגיד, או עד 15% בקבוצת תאגידים. כזכור, המדינה תעמיד לטובת הקרנות 5 מיליארד שקל, מתוך כוונה לשלש את הסכום באמצעות ההשקעה המשותפת של המוסדיים.

הממשלה תשקיע בכל קרן מחזור חוב המשותפת לה ולמוסדיים 400-600 מיליון שקל. תקופת ההשקעה של הקרן תוגבל ל-3 שנים, אך תקופת הפעילות של הקרן עצמה תעמוד על 7 שנים - עם אפשרות ל-3 הארכות בנות שנה, כל אחת. הקרנות ישאו רצפת תשואה ריאלית שנתית של 4% - והממשלה תחלק מחצית מהרווח מעליה.

יצוין, כי משרד האוצר מקיים את הכנס המתייחס לקרנות ההשקעה המשותפות למגזר הפרטי ולמדינה במסגרת תוכנית ההאצה למשק (ההתערבות בשוק ההון) ומזמין משקיעים ומנהלי קרנות לכנס. בכנס ישתתפו בכירי משרד האוצר: החשב הכללי (שוקי אורן), הממונה על התקציבים (רם בלינקוב) והממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון (ידין ענתבי).

הקרנות הללו יתאגדו כשותפות מוגבלת: מנהל הקרן שייבחר במכרז, כאמור, יהיה השותף הכללי והמשקיעים האחרים (הממשלה והגופים המוסדיים) יהוו שותפים מוגבלים. התהליך במכרז כולל מיון מוקדם של המציעים אשר יורשו להמשיך ולהציע את עצמם בהליך המתקדם.

מנהל הקרן שייבחר יהיה זה שיארגן התחייבויות להשקעה מטעם גופים מוסדיים בהיקף הגדול ביותר. מהגופים המבקשים להשתתף במכרז יידרש להציע נסיון בתחום ניהול השקעות, מתן אשראי, ניהול הסדרי אשראי, ניסיון ניהולי בכיר. על מנת להשתתף, יש לרכוש את מסמכי המכרז תמורת 5,000 שקל.