העננה הוסרה: גילת הגיעה להסכם מחודש עם ממשלת קולומביה ותוכל להכיר בהכנסות של 24 מיליון דולר

גילת מצפה שרובו של הסכום ישוחרר כבר ב-2009 ומיעוטו ב-2010, ובהנחה שלא יצוצו בעיות חדשות בקולומביה, היא תוכל להכיר ברוב הסכום כהכנסות לאורך התקופה

השנה הסוערת שעברה על גילת לוויינים מסתיימת עם בשורה טובה מכיוון החברה. גילת דיווחה היום שהגיעה להסכם מחודש עם ממשלת קולומביה, בעקבותיו תוכל להכיר בהכנסות של 24 מיליון דולר ב-2009 ו-2010. הקשיים של גילת בקולומביה החלו כבר לפני כשנה, ובעטיים היא נאלצה לבצע הפרשה של כ-12 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2007. בהמשך, הקשיים פגעו בחברה בכ-3.7 מיליון דולר מדי רבעון.

גילת מפתחת, מייצרת ומשווקת תחנות לוויין זעירות (VSAT) המשמשות לתקשורת, ומספקת שירותים נוספים הקשורים לכך. בין השנים 1999 ל-2002 היא חתמה על הסכמים עם ממשלת קולומביה, במסגרתם היא סיפקה שירותי תקשורת לאזורים כפריים מרוחקים במדינה. במסגרת הפרויקטים קומפארטל I ו-II ו-Telecentros, גילת סיפקה שירותי טלפוניה וגישה לאינטרנט על-ידי שימוש בטכנולוגיית לוויינים.

בחודשים האחרונים התקיים משא ומתן בין גילת לממשלת קולומביה במטרה לחתום על הסכם חדש, וגילת ציפתה לחתום על הסכם כזה עוד במהלך הרבעון השלישי. בשלב מסוים היה נראה שהסכם כזה לא ייחתם, וגילת תיאלץ לפנות להליכים משפטיים, אך לאחר עיכוב נחתם כאמור ההסכם. "לאחר זמן רב של ציפייה, אנו שמחים כי הגענו לחתימה על החוזה עם ממשלת קולומביה", אמר יו"ר ומנכ"ל גילת, עמירם לוינברג. "אנו מקווים שההסכמים המחודשים יענו בצורה הטובה ביותר על צרכי האוכלוסייה המרוחקת בקולומביה, ויאפשרו לגילת לקבל את התמורה המגיעה לה בעבור הפרויקטים שהיא מבצעת במדינה".

במסגרת ההסכם החדש, שני הצדדים ישוחררו מחובות שחלו עליהם מכוח הסכמים הקודמים שנחתמו ביניהם. גילת והממשלה הקולומביאנית הסכימו גם על הסרת אלפי אתרי טלפוניה שכבר אינם נחוצים באזורים המרוחקים בקולומביה, ובמקביל גילת תשקיע ותשדרג את הטכנולוגיה, בעיקר באתרים הקיימים. ההסכם קובע תנאים לשחרור הכסף - כ-24 מיליון דולר שמופקדים כיום בנאמנות - וגילת מצפה שרובו של הסכום ישוחרר כבר ב-2009 ומיעוטו ב-2010.

כיום, הסכום רשום במאזן החברה כ-restricted cash המוחזק בנאמנות, לטווח קצר וארוך. בהנחה שלא יצוצו בעיות חדשות בקולומביה, גילת תוכל להכיר ברוב הסכום כהכנסות לאורך התקופה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות גילת ב-201.4 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי של 5.3 מיליון דולר על-פי כלליGAAP (ו-7.8 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP).

גילת נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 91 מיליון דולר, לאחר שמנייתה איבדה כ-78% מערכה בשנה החולפת. רוב הירידה במחיר המניה התרחשה מאז ביטול עסקת הרכישה של גילת. החברה הייתה אמורה להירכש על-ידי קונסורציום משקיעים שכולל את מבטח שמיר וקרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גורס, תמורת 475 מיליון דולר, אך הרכישה בוטלה בקיץ האחרון וכעת הצדדים נמצאים בהליכים משפטיים בעניין.