המנכ"לים של אסם, ויסוצקי וקוקה קולה מסרו היום עדות ב"פרשת שופרסל"

היום בשעות הבוקר זימנה הממונה על ההגבלים העסקיים את כל נציגי הספקים המעורבים בפרשה ; אתמול דווח כי שופרסל הורידה מהמדפים את מותגי של קוקה-קולה, אסם ו-ויסוצקי ; בכיר בשופרסל ל"גלובס": "אנו לא עושים צעדים אלה כצעדי תגובה, אלא מתוך התייעלות ושימוש מושכל במדפים"

היום בשעות הבוקר זימנה הממונה על ההגבלים העסקיים את כל נציגי הספקים המעורבים בפרשה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל קבוצת שטראוס ישראל ויו"ר איגוד המזון, גדי לסין, מנכ"ל קוקה קולה ישראל, איציק תמיר, מנכ"ל ויסוצקי, רוני וינשטיין ומנכ"ל אסם סחר, דודי מנביץ', מסרו היום עדות במשרדי הממונה.

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, פתחה היום (ד') בבדיקה של פרשיית הסרת מותגים של ספקים מובילים מהמדפים ברשת שופרסל . כך נודע ל"גלובס". הבדיקה נפתחה בעקבות חשיפת "גלובס" אמש ולפיה רשת שופרסל החליטה להסיר מהמדפים מותגים של ספקים וזאת בעקבות מכירת מותגים של אותם ספקים במחירי רצפה ברשת המתחרה, רבוע כחול.

המותגים אותם הוחלט להסיר מהמדפים הם שוקולד השחר, נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרלים 1.5 ליטר של נביעות. בשעה 11:00 בבוקר פנו נציגי הממונה על ההגבלים העסקיים לספקים ולרשת רבוע כחול וזימנו אותם למסור עדות על הפרשה במשרדי הממונה. בשיחות שהתקיימו היום במשרדי הרשות, התבקשו נציגי רבוע כחול ונציגי ספקים למסור מידע על השיחות שקיימה אתם רשת שופרסל בפרשה וכן, לברר את מידת מעורבותו של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, בפרשה.

אחד האנשים שמסר היום עדות הוא מנכ"ל אסם סחר, דודי מנביץ. בקבוצת אסם מסרו כי הם הוזמנו לחקירה ולמסירת עדות במשרדי הממונה. צעדיה של שופרסל באו בעקבות מבצע מכירות אגרסיבי שבו פתחה רבוע כחול בשבוע שעבר ובמסגרתו מכרה עשרה מותגים מובילים של ספקים במחירים של 2-4 שקלים ליחידה.

שופרסל היא הרשת הגדולה בישראל המחזיקה לפי נילסן ב-37.5% מהשוק המבורקד, ולפיכך משמעות הורדת המוצרים מהמדף היא פגיעה ישירה במכירות של אותם מותגים. בקרב ספקים ישנה מורת רוח מהתנהלותה של שופרסל המכונה על ידי רבים מהם כהתנהגות כוחנית. בכיר בשופרסל אמר היום ל"גלובס" בתגובה, "שופרסל לא עושה צעדים אלה כצעדי תגובה, אלא מתוך התייעלות ושימוש מושכל במדפים. החוק הוא נר לרגלינו פעלנו ונפעל על פי החוק והחוק בלבד.