בועז יונה מערער: לא ייתכן שיחייבו אותי בסכום הגבוה פי 35 מהסכום המקסימלי בחוק

עירער לעליון על גזר הדין שחייבו בפיצוי של 8 מיליון שקל ; בנובמבר 2008 הורשע יונה במסגרת הסדר טיעון ב-9 אישומים בפרשת חפציבה, ונדון ל-7 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על-תנאי ופיצוי לרוכשי הדירות שנפגעו

בועז יונה ערער היום (ד') לבית המשפט העליון על גזר הדין אשר חייב אותו בפיצוי כספי של 8 מיליון שקלים, אשר ישולמו לנפגעים בפרשת חפציבה.

בערעור טוען יונה באמצעות עוה"ד יאיר גולן ונחשון שוחט, כי בית המשפט סטה מהסדר הטיעון לפיו יוטל עליו פיצוי כספי בסך 4 מיליון שקל, ושינה את ההסדר כאשר הכפיל את הקנס ל-8 מיליון שקל.

לטענת יונה, הסדר הטיעון הכיר בראש ובראשונה בעובדה כי הסכום שגויס ממקורות חיצוניים וכי יתרת הסכום 4 מיליון שקל איננה מצויה בגדר יכולתו הכלכלית האובייקטיבית של יונה.

לטענת יונה, מעולם לא הוטל במשפט הישראלי גזר דין שכלל רכיב פיצוי כספי בהיקף כה נרחב כפי שהוטל בפרשה הנוכחית המגיע עד כדי פי 35 מסכום הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק, עבור עבירה יחידה (הסכום עבור עבירה יחידה עומד על 228 אלף שקל).

עוד טוען יונה, כי סך ה-4 מיליון שקל ששולם על ידו בהתאם להסדר הטיעון, הוא עצום וחסר תקדים כשלעצמו וחריגה מהסכום היא דמיונית מבחינת יכולתו של יונה לעמוד בה. לטענתו, יש פער ממשי בין השגת הסדר טיעון ראוי והולם המבטא היטב את התכלית העונשית ובצד זה כולל התחשבות ניכרת בשיקול של העמדת פיצוי כספי משמעותי ככל הניתן לעומת אי מיצוי וחוסר אפשרות למצות במסגרת ההסדר את היבטיה האזרחיים של הפרשה.

כזכור, בנובמבר 2008 הורשע יונה במסגרת הסדר טיעון ב-9 אישומים שונים בפרשת חפציבה ונגזר עליו עונש של 7 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על תנאי ופיצוי לרוכשי הדירות שנפגעו ממעשיו בסך 8 מיליון שקלים. (ע.א. 11141/08)