שופרסל ויתרה על רכישת 20% של רשת סטימצקי מקרן מרקסטון ב-13 מיליון דולר

החברה הודיעה בנוסף כי קיבלה אישור מרשות המסים למיזוג עם קלאבמרקט

שופרסל שהצטרפה אמש רשמית למדד המעו"ף עם עדכון המדדים האחרון, הודיעה היום כי הפסיקה את המשא ומתן עם קרן מרקסטון, לגבי רכישת רשת סטימצקי. בהודעת החברה צויין כי הצדדים עשויים לבחון בעתיד התקשרות ביניהם בקשר לסטימצקי, אולם אין כל ודאות כי התקשרות כאמור תתממש במתכונת זו או אחרת.

המו"מ שהופסק היה לרכישת 20% מרשת הספרים סטימצקי על ידי שופרסל מידי קרן מרקסטון, תמורת 13 מיליון דולר. המו"מ שיקף לסטימצקי שווי של 65 מיליון דולר.
בקרן מרקסטון היו מעוניינים למכור את מלוא אחזקותיהם בסטימצקי. אם העסקה היתה יוצאת לפועל, שופרסל היתה מקבלת במסגרתה אופציה לרכישת 80% הנותרים מהרשת.

עוד הודיעה היום שופרסל לבורסה, כי התקבל אישור מרשות המיסים להסכם המיזוג של שופרסל עם קלאבמרקט, שבמסגרתו תתמזג קלאבמרקט לתוך שופרסל ותחוסל ללא פירוק. קלאבמרקט ושופרסל הסכימו על הארכת המועד להשלמת המיזוג עד ל-31 בינואר 2009.

כזכור, ב-13 ביולי 2005 קרסה רשת המזון השלישית בגודלה במדינה, קלאבמרקט, והותירה אחריה חובות בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל לבנקים ולספקים. בפברואר 2006 השלימה שופרסל את רכישת קלאבמרקט כ"עסק חי" תמורת 750 מיליון שקל ועוד 119 מיליון עבור המלאי של הרשת הקורסת. למעשה, שופרסל הפעילה את רשת קלאבמרקט בצורה של זכיינות עד להחלטה על פירוק קלאבמרקט או מיזוגה לתוך שופרסל.