קרדיט סוויס מכר חלק מפעילות ניהול הנכסים הגלובליים לאברדין הבריטית תמורת הקצאת 24.9% ממניותיה

טרם ההודעה על העסקה, גזרה הצקאת המניות שווי שוק של 381 מיליון פרנק שוויצרי ; הבנק השוויצרי יפחית מוניטין בהיקף 600 מיליון פר"ש בגין העברת הנכסים

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס , שקונצרן כור תעשיות הישראלי שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת מחזיק בכ-3.4% ממניותיו, דיווח אתמול (ד') כי הסכים למכור חלק מעסקי ניהול נכסי המשקיעים העולמיים לאברדין ניהול נכסים (סימול: ADN.L בבורסה הראשית בלונדון) בתמורה להקצאת 24.9% ממניות אברדין. משווי השוק של אברדין טרם ההכרזה על העסקה נגזר למניות אברדין שיועברו לקרדיט סוויס נגזר ערך פעילות המסתכם בכ-381 מיליון פרנק שוויצרי.

לדברי קרדיט סוויס, העסקה מקדמת את האסטרטגיה של הבנק להתמקדות בעסקי ניהול נכסי הליבה. העסקה כפופה לתנאי השלמה כמו אישורים רגולטוריים במדינות שונות ואישור בעלי המניות של אברדין - וצפויה להיות מושלמת ברבעון השני השנה (2009).

אברדין מנהלת נכסי משקיעים מוסדיים בבריטניה, בין היתר תחת הכובע שלה כמנהלת קרנות. סך הנכסים המנוהלים שלה הסתכם בסוף ספטמבר ב-111 מיליארד לירות שטרלינג. קרדיט סוויס תרשום הוצאה שאינה במזומן בהיקף 600 מיליון פרנק שוויצרי בשל הפחתת מוניטין של הפעילות אותה היא מוכרת. ההוצאה לא תשפיע על יחס הלימות ההון הראשוני של קרדיט סוויס.

ההשקעה של קרדיט סוויס באברדין כפופה להתאמות שעשויות להביא את שיעור האחזקה אל מתחת ל-24.9%. מהנכסים אותם מוכר קרדיט סוויס ירוקנו המזומנים בסך 20 מיליון ליש"ט לפחות, אשר לדעת הבנק השוויצרי יכסו את הצרכים הרגולטורים ואת צרכי ההון החוזר. מניות אברדין שבידי קרדיט סוויס יחסמו למשך 3 שנים, אשר ימנעו ממנו לרכוש יותר מ-24.98% מהון המניות.

Credit Suisse Group-RegCredit Suisse Group-Reg