סנונית ראשונה: הקשחת התנאים של חברות הביטוח לנושאי משרה הביאה להתפטרותם של שני דח"צים בארזים

זאת על רקע החרגת האחריות של חברת הביטוח הפניקס על תביעות שעשויה להתבע החברה בגין אי עמידה בפרעון חובותיה למחזיקי האג"ח

חברת ארזים הודיעה לבורסה היום (ה')על התפטרותם של שני דירקטורים חיצוניים, שרגא גרבינסקי ואפי בציה, וזאת על רקע ההחרגות הנדרשות ע"י חברת הביטוח הפניקס המבטחת את הדירקטורים ונושאי המשרה בחברה.

חברת הביטוח הפניקס הקשיחה את התנאים והוסיפה החרגות ביחס לאחריותה לתביעות שעשויה להתבע החברה בגין אי-עמידה בפרעון חובותיה למחזיקי אגרות החוב. "הביטוח לא יחול במיקרים של אי תשלום אגרות חוב או כל התחייבות כספית אחרת (לרבות ריבית), במקרים של הפרת אמות מידה פיננסיות בקשר עם הסכם הלוואה כלשהו או במיקרה של חדלות פרעון או פירוק או כינוס או ניהול מיוחד של החברה".

היום גם הודיעה הפניקס לחברה כי הפוליסה מוארכת לתקופה של 10 ימים בהתאם לתנאי הפוליסה הקיימת, בכפוף להעדר ידיעה על תביעות או נסיבות העלולות להביא לתביעה נכון ליום ההארכה ובכפוף להעדר שינוי מהותי בסיכון.

החברה הודיעה כי היא בוחנת באמצעות יועץ ביטוח את המשמעויות של ההודעות האמורות של הפניקס והיא לא אישרה לפניקס את הסכמתה להארכת תוקף כיסוי הפוליסה עד ל-11 בינואר 2009.

במכתבי ההתפטרות שמסרו השניים ליו"ר ארזים, מאיר גורביץ, נאמר כי תוקף ההתפטרות יחול ב-8 בינואר 2009, "אלא אם כן עד אז אניח את דעתי שלחברה קיימת פוליסת בטוח נושאי משרה ראויה". ניראה כי הפיתוי הגלום במשרת דח"צ פחת באופן משמעותי בעיניהם, וזאת מאחר והסיכון שבתביעות כנגדם גדל באופן משמעותי על רקע המשבר בשווקים והסרת האחריות על ידי חברות הביטוח מנושאי המישרה.

נזכיר כי ב-7 בדצמבר נערכה אסיפת בעלי האג"ח של החברה בה אמר בעל השליטה בחברה, מאיר גורביץ': "אני לא יכול להתחייב שנחזיר את כל הכסף בזמן".

ארזים, שהייתה אחת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר בבורסה לפני המשבר, נסחרת כיום במחיר המשקף לה שווי שוק של 18.2 מיליון שקל בלבד, זאת לעומת שווי של 1.16 מיליארד שקל ערב פרוץ המשבר בקיץ 2007, ירידה של 97.4% משוויה.