עסקה כחול-לבן: רנקום קנתה את במבו

שווי העסקה לא פורסם, אך ד"ר ציון חדד, מנכ"ל רנקום, אמר ל"גלובס" כי "כל העסקאות שעשינו היו עסקאות של החלפת מניות ; רנקום מפתחת שבבי תקשורת עבור הדור הרביעי של הסלולר, ובעיקר ה-WiMAX. במבו מפתחת טכנולוגיה להעברת שידורי וידיאו על-גבי רשתות סלולריות

במקביל לרכישת השליטה ב-IXI, חברת Runcom הישראלית רכשה באחרונה את חברת Bamboo הישראלית אף היא, בדרך של החלפת אופציות. שווי העסקה לא פורסם, אך ד"ר ציון חדד, מנכ"ל רנקום, אמר ל"גלובס" כי "כל העסקאות שעשינו היו עסקאות של החלפת מניות. המשימה עכשיו היא לתחזק את העסקאות הללו ולהמשיך הלאה, ולזה צריך כסף". לרנקום יש היום בקופתה סכום המוערך בכ-20 מיליון דולר מהגיוס האחרון.

חדד מוסיף, כי החברה גם תקלוט לשורותיה מספר עובדים חדשים כתוצאה מהעסקה. במבו הוקמה לפני כשמונה שנים, והיא מפתחת טכנולוגיה להעברת שידורי וידיאו על-גבי רשתות סלולריות. טכנולוגיה זו מאפשרת להעביר וידיאו לטלפונים בעלות מוזלת ללקוח, בשעות מסוימות בהן אין עומס ברשת. הלקוח קובע במהלך היום אילו קליפים וסרטים הוא רוצה לראות, והם יורדים למכשיר שלו בלילה או בשעות בהן הרשת הסלולרית יחסית פנויה.

לדברי חדד, הסיבה שרנקום רכשה את במבו היא, ש"ChinaTel התעניינה ברכישתם, אולם החליטה שמוקדם לה מדי לבצע רכישות לרשת ה-WiMAX העתידית שלה, ולכן לאחר תקופה מסוימת אנחנו החלטנו שכדאי לנו לרכוש את במבו".

רנקום מפתחת שבבי תקשורת עבור הדור הרביעי של הסלולר, ובעיקר ה-WiMAX. בתחילת נובמבר היא השקיעה בספקית שירותי הטלקום צ'יינה-טל כ-100 מיליון דולר בעסקה סיבובית, שתמורתה קיבלה בלעדיות על אספקת הציוד לפרישת תשתית התקשורת האלחוטית שמבצעת כעת צ'יינה-טל בסין. כעת, צפויה רנקום להכנסות בגובה של עד 100 מיליון דולר, וכן לנתח מסוים ממניות צ'יינה-טל.