טופ אימאג' רוצה לתמחר מחדש את האופציות; "חשוב להשקיע בעובדים שלנו"

מניית החברה צנחה ב-69% ב-2008 ; מחיר המימוש הממוצע של 1.5 מיליון אופציות עומד על 3.17 דולר, ובתמורה לאופציות הישנות יונפקו חדשות במחיר 1.30 דולר

הרוב המוחלט של הישראליות בוול-סטריט סיימו אמש את שנת 2008 בירידות שערים חריפות, אך חלק מהן כבר דואגות שזה לא ישפיע על האופציות שהוענקו בעבר לעובדים ולבכירים, ומבצעות תמחור מחדש של אופציות (רה-פרייסינג) - החלפת אופציות ישנות הנמצאות "מחוץ לכסף", באופציות עם מחיר מימוש חדש ונמוך יותר. על מהלך כזה הודיעה אתמול (ה') חברת התוכנה טופ אימג' המציעה לעובדים ולמנהלים בכירים להחליף 1.5 מיליון אופציות שהוענקו בעבר.

טופ אימאג' נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 6 מיליון דולר, לאחר שמנייתה איבדה 69% מערכה אשתקד. ביום המסחר האחרון של השנה ננעלה המניה במחיר של 67 סנט. מחיר המימוש הממוצע של האופציות המדוברות עומד על 3.17 דולר. בתמורה לאופציות הישנות, מתכוונת טופ אימאג' להנפיק אופציות חדשות במחיר מימוש של 1.30 דולר - עדיין "מחוץ לכסף", אבל מתחת למחירים בהם נסחרה המניה עד לחודש נובמבר.

החברה נקטה בצעד נוסף על מנת להבטיח שהמהלך לא יפגע בשאר בעלי המניות: טופ אימאג' מתכוונת להחליף את האופציות הישנות במספר נמוך יותר של אופציות חדשות. זאת לפי נוסחה המשקללת את מחיר המימוש הישן שבידי כל עובד, כך שמי שמחזיק באופציות "רחוקות יותר" מהכסף יקבל פחות אופציות חדשות. במידה וכל עובדי ובכירי החברה ייענו להצעה, יוחלפו 1.5 מיליון אופציות ישנות ב-900 אלף אופציות חדשות.

טעון אישור של אסיפת משקיעים

"יש לנו צוות עובדים יוצא דופן, וכמו שאנחנו משקיעים בביזנס שלנו חשוב באותה מידה שנשקיע באנשים שלנו", הסביר את המהלך מנכ"ל החברה, ד"ר עידו שכטר. "האנשים הם הנכס הגדול ביותר שלנו", הוסיף.

כאמור, שכטר עצמו צפוי גם הוא ליהנות מהמהלך, וכמוהו מנהלים ודירקטורים נוספים בחברה. מטופ אימאג' נמסר כי כשליש מתוך 1.5 מיליון האופציות המדוברות מוחזקות בידי מנהלים ודירקטורים. עם זאת, לבעלי המניות בחברה תינתן האפשרות להביע את דעתם על המהלך, שכן התמחור מחדש של האופציות למנהלים ולדירקטורים טעון באישור אסיפת המשקיעים. אסיפה כזו צפויה להיערך בתחילת פברואר, אך עדיין לא נקבע לה תאריך סופי.

תמחור מחדש של אופציות הוא מהלך שסופג לא פעם ביקורות, מכיוון שהוא מגדיל את הסיכויים לדילול של בעלי מניות קיימים. בנוסף, מדובר במהלך המנוגד לעיקרון של תגמול המבוסס על ביצועים - העיקרון המנחה של מענקי אופציות - שכן הוא מאפשר למקבלי האופציות להרוויח, למרות הנפילות במניה.

חברות נוספות שהשלימו באחרונה תמחור מחדש של אופציות הן רדוויז'ן, הנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב, וחברת הביופארמה מדג'ניקס, הנסחרת בבורסת ה-AIM האנגלית. חברת אבטחת המידע אלדין ביצעה מהלך דומה עוד בקיץ האחרון. במקרים של רדוויז'ן ואלדין, בכירי החברה לא נהנו מתמחור מחדש של האופציות שברשותם.