פסגות מאיימת על יולי שוקי הון - נדרוש פירעון מיידי של האג"ח; "בעלי השליטה מבקשים לחלץ עצמם מהחברה ברווח אישי"

לפני יותר משבוע, בפגישה עם רו"ח שלמה נס, בעל השליטה ביולי שוקי הון, דרשו פסגות ואקסלנס כי נס לא יחתום על עסקה עם משה מידן ונתי סטוליאר למכירת השליטה בחברה בטענה כי זו תרע את מצבם של מחזיקי האג"ח

בית ההשקעות פסגות, בניהולו של רועי ורמוס, שלח אתמול (ה') ליולי שוקי הון מכתב התראה לפני דרישת פירעון מיידי, לאג"ח שהחברה הנפיקה לפני כשנה וחצי.

לפני יותר משבוע, בפגישה עם רו"ח שלמה נס, בעל השליטה ביולי שוקי הון, דרשו פסגות ואקסלנס, נציגי מחזיקי האג"ח, כי נס לא יחתום על עסקה עם משה מידן ונתי סטוליאר למכירת השליטה בחברה, בטענה כי היא תרע את מצבם של מחזיקי האג"ח.

במסגרת העסקה, אמורה יולי שוקי הון להקצות כ-76% ממניותיה למידן וסטוליאר, וכן להקצות להם כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות נוספות, במטרה לצקת את פעילות הנדל"ן שלהם, לתוך יולי שוקי הון. בתמורה, תקבל החברה בין 27% ל-35% ממניות קבוצת אופאל, הפועלת בתחום הנדל"ן היזמי בפולין, ונמצאת בשליטת מידן וסטוליאר. כתוצאה מהעסקה, המשקיעים ביולי שוקי הון ידוללו ב-77%, אך ההון העצמי של החברה יגדל בכ-65 מיליון שקל.

בפסגות מתנגדים כאמור לעסקה וסבורים כי היא מהווה "ניתוח להחלפת זהות, מהזהות של החברה בעת הנפקת האג"ח, לזהות חדשה, וזאת על ידי מכירת השליטה והזרמת עסקי הנדל"ן לתוך השלד יולי שוקי הון".

במכתב ששלח בית ההשקעות נכתב עוד כי מלבד העובדה שמצבה הכספי של החברה כבר מקנה עילה לפירעון מיידי, הרי שבמקום שהכסף שגויס באג"ח ישמש לפעילות המתוארת בתשקיף, "בעלי השליטה מבקשים עתה לחלץ את עצמם מן החברה ברווח אישי".

פסגות טוענת עוד כי יולי שוקי הון גייסה כ-116.5 מיליון שקל, ו"העשירה את קופתה בלמעלה ממאה מליון שקלים. במשך למעלה משנה ממועד ההנפקה, יולי לא ביצעה ולו עסקה אחת אשר יכולה להבטיח עמידתה בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב". בנוסף נכתב כי "לאחרונה נודע כי בעלי השליטה, אשר היו 'ההבטחה' שמאחורי הנפקת איגרות החוב, לא רק שלא פעלו לצורך רכישת נכסים עם פוטנציאל השבחה, אלא אף אינם מתכוונים לעשות כן".