נפילה של 9.8% במכירות העולמיות של ענף הסמיקונדקטורים בנובמבר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

המכירות הסתכמו בסך של 20.8 מיליארד דולר ; בניטרול מוצרי זיכרון, אשר מחיריהם היו תחת לחץ רב במהלך השנה, וחוו ירידה משמעותית במכירות הסתכמה הירידה במכירות ב-4.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ל-17.3 מיליארד דולר

המכירות העולמיות של סמיקונדקטורים, צי'יפים מוליכים למחצה, נפלו בנובמבר ב-9.8% והסתכמו בסך של 20.8 מיליארד דולר, לעומת מכירות בהיקף של 23.1 באותה התקופה בשנה שעברה. כך דווח היום ע"י איגוד התעשיינים של ענף הסמיקונדקטורים.

"המשבר הכלכלי חובק העולם השפיע על הביקושים לצ'יפים, אולם הפגיעה בענף זה חמורה פחות מאשר הפגיעות שנרשמו במספר ענפי תעשייה מרכזיים" אמר נשיא SIA, ג'ורד סקליס והוסיף: "אנו צופים כי התעשייה שלנו תמשיך להיות היצואנית השניה בגודלה של ארה"ב בשנת 2008". "לא כל הסגמנטים בתעשייה מושפעים באופן זהה, מוצרי הזיכרון אשר מחיריהם היו תחת לחץ רב במהלך השנה, חוו ירידה משמעותית במכירות, אך סגמנטים אחרים בתעשייה אף רשמו עלייה במכירות ביחס לשנת 2007,.

בניטרול מוצרי זיכרון, ירדו המכירות ב-4.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-17.3 מיליארד דולר.

אנליסטים ב-JP מורגן חתכו את תחזיותיהם לענף הסמיקונדקטורים וחוזים כי המכירות בשנת 2009 יפלו ב-20%, לעומת צפי קודם לירידה שנתית של 17%. "אנו נותרים זהירים ביחס לענף על רקע הירידה בביקושים. על מנת להפוך לחיוביים ביחס לענף צריכים המרווחים והמלאים להצטמצם, ולראות ביקושים יציבים למוצרי החברות בענף". אך מסייגים את הורדת התחזית ואומרים כי "שלושת הפקטורים האלה יכולים לקרות כבר במחצית הראשונה של השנה הקרובה, מאחר והחברות כבר פועלות להקטנת המלאים והמרווחים".