הנפט זינק בסיום המסחר ב-3.9% ונקבע ברמה הגבוהה ביותר מזה 3 שבועות ב-46.34 דולר לחבית

המסחר היום היה תנודתי: מוקדם יותר התממש בכ-8% אך שב לעלות ובשיא התחזק מחיר הנפט ב-4.6% ; גברו החששות מפני קיצוץ חד באספקת הגז מרוסיה לאוקראינה אשר עשוי להשפיע גם על ההיצע ברחבי השוק האירופי המצוי בעיצומו של החורף

מחירו של הנפט המשיך לטפס גם היום ונקבע במחירו הגבוה ביותר מזה 3 שבועות, זאת על רקע החשש כי הקיצוץ באספקת הגז הטבעי מרוסיה לאוקראינה תגרום למחסור גם בשוק האירופי בו החורף נמצא בעיצומו.

המסחר היום התאפיין בתנודתיות גבוהה כשבמסחר המוקדם נפל מחירו של הנפט בכ-8% למחיר של 41 דולר לחבית, לאחר שהמשקיעים בו מימשו רווחים אותם רשמו ביום ד' אז זינק הנפט ביום המסחר האחרון של השנה בלא פחות מ-12.8%.

אולם ככל שהתעצמו עליות השערים בוול סטריט בהן בלטו יצרניות הנפט בעליות חדות, נמשכה המלחמה בעזה וגברו החששות מפני קיצוץ חד באספקת הגז מרוסיה לאוקראינה, רשם מחירו של הנפט התאוששות משמעותיות ועבר להסחר בעלייה שבשיא הגיעה ל-4.6%.

בבורסת הסחורות של ניו יורק נסגר מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בפברואר בעלייה של 3.9% ונקבע ברמה של 46.34 דולר לחבית.

החוזים העתידיים על הנפט סיכמו את השנה עם הירידה החדה ביותר בערכם מאז שהחלו להיסחר ב-1983. לפי מחיר הנעילה של הנפט, נחלש הנפט בשיעור שנתי של כ-54.1%. כאשר ביחס למחיר השיא שנקבע לו ביולי ברמה של 147.4 דולר לחבית ירד הנפט ב-70%.

נזכיר כי ביום ב' הקרוב במהלך המסחר בוול סטריט צפויים לזרום נתוני המכירות של יצרניות הרכב בארה"ב בחודש דצמבר. כרגע צופים בשוק כי המכירות של ג'נרל מוטורס יפלו ב-41% ושל פורד ב-33% וזאת ביחס לרמת המכירות שנרשמה בחודש המקביל בשנת 2007.

על רקע העלייה שנרשמה היום בשערו של הדולר, הסתיים המסחר בחוזים על הזהב למסירה בפברואר בבורסת הסחורות בניו יורק בירידה של 0.5% לרמה של 879.5 דולר לאונקיה. מוקדם יותר נפל מחירו עד ל-868 דולר לאונקיה. ביום ד' הסתיים המסחר לשנת 2008 בעלייה של 5.5% ובכך סגר הזהב את השנה השמינית ברציפות בה עולה מחירו, זוהי התקופה הממושכת ביותר מאז שנות השמונים.

[לאתר חוזים עתידיים]