המומנטום החיובי בוול סטריט אמור להימשך

כפי שזה נראה על התרשימים, הסיכויים למהלך חיובי בשבוע הקרוב הם גבוהים. ה-S&P500 עלה מעל ההתנגדות המשמעותית שב-910, התנגדות שבלמה אותו ואחריה עקבנו במהלך כל חודש דצמבר. הפריצה הזו היא סימן להמשך עליה

חודש ינואר נפתח ברגל ימין. עכשיו נותר לנו לספור עוד 4 ימי מסחר. כפי שציינו בטור הקודם, כשמדובר בשנה שאחרי בחירות, ב-12 מתוך 14 המקרים האחרונים ניבא חודש ינואר את המשך השנה. ל-5 הימים הראשונים של ינואר יש כושר ניבוי טוב יותר בשנים רגילות וקצת פחות טוב בהשוואה לחודש כולו בשנה שאחרי בחירות.

כפי שזה נראה על התרשימים, הסיכויים למהלך חיובי בשבוע הקרוב הם גבוהים. ה-S&P 500 עלה מעל ההתנגדות המשמעותית שב-910, התנגדות שבלמה אותו ואחריה עקבנו במהלך כל חודש דצמבר. הפריצה הזו היא סימן להמשך עליה, בייחוד לאור מבנה המסחר התוך יומי ביום שישי. ניתן לראות על הגרף התוך יומי מהלך עליה רצוף עם סגירה בשער הגבוה של יום המסחר. סימן לקונים נחושים, בייחוד כשמדובר ביום שישי ובייחוד כשמדובר ביום שישי שאחרי יום חופש (יום "גשר").

את שבוע המסחר נתחיל כמובן עם מבחן תמיכה ב-910 (סבלנות עד 900). מהלך מתחת לאזור הזה, שאינו צפוי לדעתנו, יחשב סימן דובי משמעותי ועשוי לשבור הרבה קונים. כדאי למקם פקודת הגנה מתחת לרמה הזו. מבחן ההתנגדות מעל 910 הוא באזור 960. מהלך מעל 960 ילמד על סיכוי להמשך עליה. היעדים הקרובים יהיו 1020-1000 ו-1100. רק מהלך של ה-S&P500 מעל 1100 ואולי רק מהלך מעל 1200 ילמד על מעבר למגמת עליה ארוכת טווח. כל עליה עד 1100, היה ותתקיים, עדיין תחשב תיקון למגמת הירידה (המשמעות היא ערנות מוגברת לשינוי וחזרה למגמת ירידה שיכולה להביא את ה-S&P500 גם אל מתחת ל-850). בינתיים, ננסה להרוויח משהו מהרוח השורית.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician(CMT) . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל segalziv@gmail.com. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן. הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם.