הנאמן דרש - ואופק נדל"ן דחתה את מכירת פרוייקט "טמפה" עד להסכמת מחזיקי האג"ח

הנאמן הודיע לחברה כי הוא רואה בה אחראית לכל הנזקים שייגרמו למחזיקי האג"ח מהעסקה, אם התקבלה מבלי לקבל את הסכמתם ; אופק רצתה למכור את הפרוייקט, לפני שהבנק יפעל לממש את זכויותיו בו, כפירעון חוב

חברת אופק נדל"ן , פירסמה היום (ב') הודעת הבהרה לבורסה בעניין מכירת פרוייקט טמפה, שמנוהל באמצעות חברות בנות בשליטה מלאה של אופק.

נזכיר כי ביום רביעי האחרון, הודיעה אופק כי היא מתכוונת למכור את כל זכויותיה ואחזקותיה בפרוייקט, לצד ג', שיפקיד ערבות בנקאית בסך 250 אלף שקל אצל נאמן, שתועבר לאופק עם השלמת העסקה.

פרוייקט טמפה הינו קומפלקס מגורים בפלורידה, המכיל כ-140 דירות. החברה רכשה את הזכויות בו ב-2005 ומימנה זאת באמצעות הלוואה מבנק מקומי (משכנתא), אשר כבטחון לפירעון ההלוואה נרשם כנושה מדרגה ראשונה של הפרויקט. נכון להיום, יתרת ההלוואה של אופק לבנק עומדת על כ-18 מיליון דולר. מאחר ואין ביכולתה של החברה לעמוד בתנאי ההלוואה הודיע הבנק לחברה כי יפעל לממש את זכויותיו בנכס.

לפיכך, אופק בחנה בימים האחרונים אפשרות לנסות ולייצר הכנסה כלשהי בגין הזכויות בפרוייקט, בטרם יפעל הבנק למימוש הזכויות. לאחר בחינת הצעות שונות בנוגע לשווי הזכויות של החברה, הוחלט להתקשר בהסכם המכירה.

בתגובה להודעתה, הנאמן של אג"ח מסדרה א' של החברה, הודיע כי הוא "הופתע מכוונתה של החברה למכור מניות שבעצם משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח, מבלי לקבל את הסכמתם, וכי הוא רואה באופק אחראית לכל הנזקים שייגרמו למחזיקי האג"ח מהעסקה, זאת מבלי לחוות דעה על כדאיותה".

בהודעתה מהיום, אופק ביקשה להבהיר לנאמן וכן למחזיקי האג"ח שלה, כי ההתקשרות עליה הודיעה החברה למכירת המניות בפרוייקט, נעשתה "לאחר שהחברה סברה כי הבטוחות שהועמדו לטובת מחזיקי האג"ח (קרי שעבוד חשבון העודפים בפרויקט גרינץ'), החליפו את הבטוחות שניתנו למחזיקי האג"ח בגין הזכויות בפרוייקט טמפה, ובמיוחד לאור העובדה כי אופק לא צפתה כי יהיה ניתן לקבל בגינן תשלום כלשהו". לשון ההודעה.

לאור הדברים, אופק מסרה כי לא תמכור את הזכויות עד לקבלת עמדתם של מחזיקי האג"ח שלה בעניין.