עוד סימנים לקשיים בתעשיית הרכב: סוזוקי ביטלה את ייצורה של מכונית המנהלים קיזאשי

הקיזשי, היתה אמורה להיות מבוססת כל פלטפורמת ה"דלתא" של GM עם מנוע 3.6 ליטר V6 שתשודך אליו תיבת הילוכים אוטומטית של GM

חברת הרכב והאופנועים סוזוקי הודיעה כי היא מבטלת את התוכניות להתחיל בייצורה של מכונית המנהלים הראשונה של החברה, סוזוקי קיזאשי. בנוסף, הודיעה החברה כי היא מעקבת התרחבות של מפעלים מחוץ ליפן בשל הירידה בביקושים לרכבים בעולם.

סוזוקי ויצרני רכב רבים, נאלצים לבצע הורדה של התפוקה בשל הירידה החדה בביקוש לרכבים. הירידה בביקוש הגיעה גם לשוק ההודי, שבו סוזוקי שולטת במחצית משוק הרכב.

בריאיון עם סוכנות רויטרס, אמר מנכ"ל סוזוקי, אוסמו סוזוקי, כי בחברה ביטלו את הפרוייקט משום שלא נראה להם הגיוני להשיק דגם חדש לסטקור המתכווץ של רכבי המנהלים.

ענקית הרכב האמריקנית, ג'נרל מוטורס נפרדה לאחרונה סופית מסוזוקי ומכרה את שארית אחזקותיה בה. הקיזאשי הייתה אמורה להיות מיוצרת על בסיס פלטפורמת ה"דלתא" הגדולה והמתוחכמת של ג'נרל מוטורס שהורישה את הפלטפורמה לסוזוקי לפני שנפרדו דרכי שתי החברות בעקבות המשבר הכלכלי.

הקיזאשי הייתה אמורה לגרום לסוזוקי לדלג שתי כיתות מעל ה-SX4 המשפחתית הקומפקטית למכונית מנהלים ספורטיבית יוקרתית, שאמורה היתה לקרוא תיגר על כמה מהמתחרות היותר רציניות בשוק.

לדגם התצוגה האחרון של החברה, "קיזאשי 3", היה פרופיל ספורטיבי ועגלגל עם זנב נמוך, שהזכיר מאד את האופל "אינסינייה", ותא נוסעים מרווח, שנשען על בסיס גלגלים באורך 2.8 מטר. המכונית נמתחה לאורך 4.65 מטר והייתה אמורה להיות מצוידת בהנעה כפולה-קבועה ספורטיבית עם שליטה ממוחשבת נוסח סובארו.

הרכב, היה אמור להיות מוצע עם מנוע 3.6 ליטר V6 שתשודך אליו תיבת הילוכים אוטומטית מבית היוצר של GM.

ויתרו גם על הראלי

הקיצוצים בייצור מצטרפים לקיצוצים של סוזוקי בתחום הספורט המוטורי. סוזוקי היתה היצרנית הראשונה שלאחר עונת בכורה חלשה יחסית בסבב הבכיר של אליפות העולם בראלי ה-WRC , החליטה ההשתתפות גדולה עליהם והם חוזרים להתמקד בסבב הצעירים (JWRC).

מחברת סוזוקי נמסר בתגובה כי "אנו ממשיכים בפתוח דגם סגמנט "D", אך בוחנים את תכנית ההשקה כולל שינויים תוך התחשבות בתנאי השוק הנוכחים הקשים".

סוזוקי קיזיאשי