הקיצוצים מגיעים גם לסאפיינס: מקצצת 8% משכר העובדים ומפחיתה את ימי החופשה

המהלך לא כולל פיטורי עובדים ; לפני מספר שבועות החליטה הפניקס לבטל פרויקט מחשוב גדול, שהוערך בעשרות מיליוני דולרים והיה אמור להתבצע ע"י סאפיינס

הקיצוצים מגיעים גם לחברת סאפיינס , שמפתחת תוכנה לתחום הביטוח. ל"גלובס" נודע שהחברה תבצע קיצוצי שכר לעובדיה בשיעור של 8%, ותפחית את מספר ימי החופש להם העובדים זכאים. המהלך לא כולל פיטורי עובדים.

סאפיינס, בניהולו של רוני על-דור, נשלטת (70.2%) על-ידי פורמולה שמקבוצת אמבלייז , והיא נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, לפי שווי שוק של 42 מיליון דולר. מניית סאפיינס מהמניות הבודדות, מקרב הישראליות בוול סטריט, שהניבה למשקיעים בה תשואה חיובית ב-2008.

סאפיינס הייתה אמורה להתחיל לעבוד בימים אלה על פרויקט מחשוב גדול, שהוערך בעשרות מיליוני דולרים, של חברת הביטוח הפניקס. אלא שלאחר שסאפיינס כבר זכתה במכרז, ומעט לפני החתימה הסופית על פרטי הפרויקט, הפניקס החליטה לבטל את הפרויקט לפני מספר שבועות.

"אנחנו רואים את העובדים כנכס העיקרי של החברה, ומנסים להימנע ככל האפשר מקיצוצים במצבת כוח האדם", אומר היום על-דור ל"גלובס". לדבריו, אין קשר ישיר בין הקיצוצים לביטול פרויקט הפניקס, מכיוון שהוא היה רק upside אפשרי ולא הוכנס לתוכניות החברה ל-2009. "אנחנו מתאימים את עצמנו למצב, והעובדים קיבלו בהבנה, גם אם לא בשמחה, את הקיצוצים. החברה ממשיכה בפעילות, יש הזמנות חדשות ואנחנו מגיבים מהר לשינויים".

סאפיינססאפיינס