ביהמ"ש הוציא צו כינוס לנכסיו של הקבלן אריה ברנוביץ

זאת לבקשת מס הכנסה - פקיד שומה למפעלים גדולים ובהסכמה ; השופטת דניה קרת-מאיר מינתה את עו"ד יניב אינסל לתפקיד מנהל מיוחד לנכסיו של ברנוביץ', והוציאה צו עיכוב יציאה מן הארץ נגדו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא היום (ב') צו כינוס לנכסיו של הקבלן אריה ברנוביץ. זאת, לבקשת מס הכנסה - פקיד שומה למפעלים גדולים ובהסכמה.

מס הכנסה הגיש בדצמבר לבית המשפט בקשה למתן צו לכינוס נכסיו של ברנוביץ ולהכרזתו כפושט-רגל בגין אי תשלום חוב מס חלוט בסך של כ-6.95 מיליון שקל. זאת, על יסוד שומות לשנות המס 1993-1994 ועקב היותו של ברנוביץ נישום מייצג בחברה המשפחתית ארמוגד החזקות.

התנגדותו של ברנוביץ להתרעה לפשיטת-רגל, שהוצאה לבקשת מס הכנסה, נדחתה בדצמבר 2005. בית המשפט העליון, שדן בערעור בעניין, קבע כי אין כל מניעה מצד רשויות המס לנקוט נגד ברנוביץ בהליכי פשיטת-רגל.

בימים אלה הגיש ברנוביץ לבית המשפט בקשה להורות על עיכוב הליכי ההוצאה לפעול המתנהלים כנגדו. לדבריו, כיוון שניתן נגדו במרוצת הימים האחרונים פסק דין על סך של כ-2 מילון שקל, אין מנוס מבחינתו אלא להסכים לבקשה לכינוס נכסים שהוגשה נגדו ולהכרזתו כפושט רגל. הכנ"ר אף הוא תמך בבקשה, כיוון שברנוביץ הצהיר שאין באפשרותו לשלם את חובותיו.

השופטת דניה קרת-מאיר מינתה את עו"ד יניב אינסל לתפקיד מנהל מיוחד לנכסיו של ברנוביץ'; והוציאה צו עיכוב יציאה מן הארץ נגדו. עוד נקבע בהחלטת בית המשפט כי על ברנוביץ להגיש בתוך שבוע דו"ח לכנ"ר על מצב נכסיו, הכנסותיו, הוצאותיו וחובותיו וכן להגיש לכנ"ר דו"ח חודשי על הכנסותיו והוצאותיו.

השופטת קבעה עוד כי כל ההליכים המשפטיים, לרבות הליכי ההוצאה לפועל, נגד ברנוביץ יעוכבו; הכנ"ר יכנס בהקדם אסיפות נושים של ברנוביץ', ועל ברנוביץ להתייצב במשרדי הכנ"ר לצורך חקירה כשיידרש. (פש"ר 2686/07).