לידר שוקי הון בעקבות דו"חות מוזאיק: "השוק מגלם לחלוטין את העובדה שהרבעון הרביעי של יצרניות הדשנים היה חלש מאוד"

האנליסט יואב בורגן מותיר המלצתו על מניית כי"ל ב"קנייה" במחיר יעד של 70 שקל, המגלם פרמיה של 148% למחירה בשוק ; "מוזאיק צופה המשך ביצועים חלשים ברבעון הפיסקלי השלישי, ללא כל התייחסות לעיתוי החזוי של "התאוששות חזקה"

יואב בורגן מלידר שוקי הון, התייחס היום (ג') למניית כי"ל , ביום שלאחר פרסום הדו"חות לרבעון הפיסקלי השני של 2009 של ענקית הדשנים הצפון-אמריקנית מוזאיק (סימול MOS). מוזאיק, לצורך העניין, משמשת כמקרה מבחן מעניין בענף הדשנים, בו כי"ל - הנציגה המקומית - חברה של כבוד.

בלידר מציינים כי התוצאות עלו בקנה אחד עם הנתונים הרבעוניים המקדמיים שסיפקה הנהלת מוזאיק בראשית דצמבר, כך שאין הפתעות מהותיות. נוכח אי-הוודאות הכלכלית הגלובלית, מוזאיק ממשיכה לא לספק תחזיות שנתיות נזכיר, כי בתחילת דצמבר נסוגה מוזאיק מתחזיותיה השנתיות ביחס ל-2009 הפיסקאלית (מכירות כמותיות של 8-9 מיליון טון פוספטים, ומכירות כמותיות של 8.2-8.6 מיליון טון אשלג).

למעשה, מדגישים בלידר, החדשות המהותיות היחידות אשר עולות מדו"חותיה של מוזאיק הן הקטנת ייצור האשלג בכ-1 מיליון טון במהלך המחצית השנייה של שנת 2009 הפיסקאלית. עד אתמול, מוזאיק נותרה יצרנית האשלג הגדולה היחידה בעולם אשר לא הודיעה על צמצומים בייצור.

בלידר מעט מוטרדים דווקא ממה שלא עולה מן הדו"חות של מוזאיק. אם בעבר הנהלת מוזאיק צפתה המשך החולשה במהלך הרבעון השלישי לשנת 2009 הפיסקאלית שלה, ו"התאוששות חזקה" ברבעון הפיסקלי הרביעי, הרי שבדו"חות של אמש דובר על התמשכות הביצועים הכספיים החלשים במהלך הרבעון הפיסקלי השלישי לכל הפחות, ללא כל התייחסות לעיתוי החזוי של אותה "התאוששות חזקה".

לסיכום, אומרים בלידר, ברור כי התרחיש של פרסום הדו"חות הרבעוניים הקודמים של מוזאיק, בתחילת אוקטובר האחרון, לא יחזור על עצמו. נזכיר, כי אז דובר בפעם הראשונה שיצרנית דשנים דיווחה על חולשה עסקית מהותית לאור התנהגות של חקלאים ומשווקים על רקע המשבר הכלכלי העולמי. להבדיל, כיום השוק מגלם לחלוטין בציפיותיו את העובדה, כי הרבעון הרביעי של יצרניות הדשנים היה חלש מאוד, וכך יהיה גם הרבעון הראשון של 2009.

על כן, בלידר ממליצים להמתין עד לקיום שיחת הועידה של הנהלת מוזאיק, ולראות האם סנטימנט ההתאוששות אשר מאפיין את מניות הדשנים בתקופה האחרונה אכן יימשך.

האנליסט יואב בורגן מותיר המלצתו על מניית כי"ל ב"קנייה" במחיר יעד של 70 שקל, המגלם פרמיה של 148% למחירה בשוק.