הסודיות לא תמיד משתלמת

מה טעם מצאו קברניטיה של אפל לערפל את מצב בריאותו של היו"ר האגדי סטיבן ג'ובס

נו, זה היה כל-כך קשה? שמועות שהחלו להתגלגל לפני שלושה שבועות סביב מצבו הבריאותי של מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס, עם פרסום ההודעה על ביטול נאומו השנתי בתערוכת מקוורלד הנערכת בימים אלו בסן-פרנסיסקו התבררו כסערה בכוס תה כאשר ג'ובס עצמו גילה כי הסיבה לאובדן המשקל הדרסטי שלו הוא חוסר איזון הורמונלי, גורם מתון בהרבה משלל המחלות והאסונות שנקשרו אליו.

בגילוי אין כל חדש עבור משקיעים מיומנים וחדי עין שהבחינו ודאי שאיש מהמקורבים להנהלת החברה לא מיהר למכור את מניותיו בה. ג'ובס, שהוביל את אפל לשגשוג בעשור האחרון ימשיך להוביל את החברה.

אך עם זאת, אפל, שחלק מהצלחתה מושתת על הקשר הטוב שלה עם ציבור המשקיעים והצרכנים לא פעלה כיאות על רקע הההתרחשויות האחרונות, כאשר נימקה את היעדרותו של ג'ובס מתערוכת מקוורלד ב"שינוי באסטרטגיה השיווקית שלה".

בדומה למדיניות בה היא נוהגת בכל הנוגע לחשיפת מוצריה, גם כאן שמרה אפל על ערפול שיצר מתח רב בציבור, אך בניגוד להצלחה שנוקטת אסטרטגיה זו בכל הנוגע לשיווק, כאן עוררה שמירת הסוד ביקורת נוקבת מצד בעלי האינטרנסים בחברה. החלטתו של ג'ובס לחשוף את דבר מחלתו אמנם טיהרה את שמו בקרב הציבור, אך דומה שהנהלת החברה איבדה מעט מהאמון שרכשו לה המשקיעים.

ניתן לצפות מחברה הנסחרת במכפיל הכנסות של 19, למרות התחזיות לירידה חדה בהוצאות הצרכנים, ובנוסף על חוסר הוודאות סביב בריאותו של המנכ"ל שלה, לגלות שקיפות גדולה יותר במהלכיה.

ג'ובס עשוי לכהן כמנכ"ל עוד שנים רבות, אך אם תנקוט אפל בצעדים המוזכרים כאן, היא תוסיף ביטחון בכל אשר צפוי לקרות בה ביום שאחרי תקופת כהונתו. *