אתר אינטרנט המופעל ע"י התארגנות בלתי פורמלית של עובדי IBM פירסם כי צפויים פיטורי 16 אלף עובדים

אם המספר הזה מדויק, מדובר בכ-4% מעובדי החברה המונים 386 אלף איש ; דובר מטעם IBM מסר כי "החברה לא תגיב על שמועות וספקולציות מעין אלה"

אתר אינטרנט עצמאי המופעל על-ידי התארגנות של עובדי חברת IBM פרסם מספר ידיעות על פיטורים רחבי היקף שמתכננת החברה לבצע במהלך החודש הקרוב. על-פי אחד הדיווחים באתר, מתכננת החברה לקצץ 16,000 משרות בשלוחותיה ברחבי העולם כבר ב-23 בינואר. אם המספר הזה מדויק מדובר בכ-4% מעובדי החברה המונים 386 אלף. מספר דיווחים נוספים הזהירו כי מפעל המוליכים למחצה של החברה, הממוקם בעיר ברלינגטון, שבמדינת ורמונט בארה"ב, יספוג את הפגיעה הקשה ביותר. דובר מטעם IBM מסר כי "החברה לא תגיב על שמועות וספקולציות מעין אלו".

הדיווחים על הפיטורים באים על רקע התכונה המורגשת לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה לשנת 2008 הצפוי להתפרסם החודש.

נציג מטעם התארגנות העובדים הנקראת Alliance@IBM ואשר שמה לה למטרה לאגד את עובדי החברה מסר "אין לנו ביסוס לדיווחים הללו אם כי כמות גדולה של הערכות הגיעה אלינו ממספר רב של מקורות, אנו מודאגים בשל כך וחוששים שהתחזיות הקודרות האלו עלולות להתממש".

ההתארגנות, שאינה מוכרת על-ידי הנהלת IBM, מונה 6,000 חברים, כולל עובדים לשעבר. מאחר שלא הושג הסכם בין ההתארגנות לבין ההנהלה מסביר נציג ההתארגנות כי "אין בידינו כוח רב מספיק כדי למנוע את המהלך, הדבר היחיד שאנו יכולים לעשות הוא להגביר את המודעות לעניין".

כמו-כן אמר נציג התארגנות העובדים כי סכנת הפיטורים מוחשית יותר בשלוחות החברה בארה"ב מאשר בשאר העולם.