עוד אכזבה לארזים: רשת ברגר קינג לא תשכור 25 מסעדות באנגליה

ההכנסות שהיו צפויות להתקבל בגין דמי השכירות עומדות על כ-2.3 מיליון ליש"ט לשנה *המו"מ בין החברות החל בחודש יולי, אך לא צלח *מניית ארזים השלימה צניחה של 97% בשנה האחרונה

המשבר הכלכלי בבריטניה מקשה על ארזים להתרומם מהקרשים - רשת המזללות ברגר קינג אנגליה נסוגה מהסכם עקרונות לשכור ממנה 25 מסעדות. ההכנסות שהיו צפויות להתקבל החל משנת 2010 בגין דמי שכירות עבור 25 המסעדות הינן כ-2.3 מיליון ליש"ט לשנה.

חברת הנדל"ן, שבשליטת מאיר גורביץ', הודיעה לראשונה בחודש יולי על המשא ומתן שמתנהל במטרה למצוא שוכרים, משימה קשה במיוחד בתקופה הנוכחית. הנהלת ארזים הייתה אופטימית, אך בימים האחרונים, לאחר שמנהלי ברגר קינג חזרו מחופשת חג המולד, התמונה התהפכה.

ארזים רכשה את נכסי ליטל שף בפברואר 2006 תמורת כ-60 מיליון ליש"ט. גודל השטח הנרכש המצטבר הוא כ-17 אלף מ"ר שטח בנוי, והוא כולל 65 מסעדות ובית מלון בעל 56 חדרים. על פי הסיכום הראשוני, המסעדות היו אמורות להיות מושכרות בחזרה לרשת המסעדות ליטל שף לתקופה של 35 שנה, אך זאת נקלעה לקשיים בתחילת 2007.

מחפשת שוכרים

בעל השליטה החדש בחברה המשיך לשלם דמי שכירות בגין המסעדות, וארזים אף קנתה אופציה לרכוש את התפעול של כל המסעדות בכל בריטניה, כ-200 במספר. הבעלים החדש לא עמד בהבטחותיו לגבי גודל ההכנסות והחל להתפנות מחלק מהנכסים בחודש יוני 2008.

בהמשך החלה ארזים לחפש שוכרים חדשים והיא משכירה כיום 47 מסעדות למפעיל החדש של רשת ליטל שף, אך הוא משלם על כ-20 מסעדות שכר דירה מופחת משמעותית, כיוון שהוא נחשב שוכר זמני עד לכניסת רשת ברגר קינג. בנוסף, כ-18 מסעדות אינן מושכרות כלל.

ארזים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 226.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 187.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של החברה נשחק ב-85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ביום רביעי הבא, ה-14 בינואר, תתקיים אסיפה של מחזיקי אג"ח ב' של ארזים. בין הנושאים שיידונו מינוי נציגות מחזיקי האג"ח לצורך התדיינות מול החברה, קבלת החלטות נוספות לרבות אופן קיום המו"מ מול החברה בדבר זכויות מחזיקי האג"ח, והפרשת סכום מתוך כספי תשלומי הריבית או הקרן הקרובים לכיסוי הוצאות ושכר טרחה לנאמן ומומחים מקצועיים שימנה.

למרות ההודעה ירדה היום מניית ארזים ב-0.2% בלבד, אך בסיכום השנה האחרונה היא צנחה ב-97% למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 21 מיליון שקל בלבד. נזכיר שערב פרוץ המשבר בקיץ 2007 עמד שווי החברה על 1.16 מיליארד שקל. *