מינהל הרכב הממשלתי ביטל את חוזה הליסינג עם אלבר; הגיש הצעה לדלק רכב לאספקת מאות מכוניות

המינהל עשוי לשקול בעתיד את כל נושא הליסינג התפעולי ; בענף מעריכים כי ביטול החוזה נבע בין השאר מיוזמת אלבר בשל ההתחייבות המקורית לאספקת רכבי ליסינג במחירים נמוכים מאד, על סף הכדאיות הכלכלית

מינהל הרכב הממשלתי ביטל את חוזה הליסינג עם חברת "אלבר" בשל אי יכולתה לספק כלי רכב על-פי החוזה - כך נודע ל"גלובס". לחלופין מתכוון המינהל לחזור בשלב זה לרכישת כלי רכב ישירות במזומן וכבר הגיש בקשה לאספקה מיידית של כלי רכב מחברת דלק רכב , יבואנית פורד ומאזדה, וזאת בהתאם לחוזי האספקה שקדמו לליסינג. ההערכה היא כי מדובר ברכש של מאות כלי רכב.

בענף מעריכים כי ביטול החוזה נבע בין השאר ביוזמת אלבר בשל ההתחייבות המקורית לאספקת רכבי ליסינג במחירים נמוכים מאד, על סף הכדאיות הכלכלית. יצוין כי המעבר לליסינג של מינהל הרכב הממשלתי לפני כשנתיים, אחרי עשרות שנים של רכישה ואחזקה עצמית של כלי רכב, נחשב בזמנו לאחד ההישגים הגדולים של ענף הליסינג.

המכרז, שכלל כ-2300 כלי רכב ועוד פוטנציאל לאלפים רבים בחברות הממשלתיות, הוכן במשך חודשים רבים על ידי חברת ייעוץ. אלבר הייתה הזוכה הבלעדית בו לאחר שכל המתמודדות נשרו בשלב ההתמחרות בשל מחירים, שהוערכו כבר אז כלא כדאיים למרות היוקרה.

בענף מעריכים כי מדובר בשלב זה בצעד טקטי, שנועד לגשר על צורך דחוף בכלי רכב. אולם אם יימשך משבר האשראי בענף הליסינג לאורך זמן והמחירים יתייצבו על רמתם הגבוהה הנוכחית עשי המינהל לשקול מחזרה לרכישה ואחזקה עצמית של כלי רכב כצעד אסטרטגי.
במקביל נודע ל"גלובס" כי גם רשות שדות התעופה ביטלה אתמול את מיכרז הליסינג שפתחה לפני מספר שבועות בשל הצעות מחיר גבוהות מהצפוי. עדיין לא ידוע כיצד מתכוונת הרשות להחליף את כלי הרכב הצמודים לעובדים.