חברת מגדל הזוהר של חטר-ישי תפורק אם לא תשלם לדיסקונט תוך שבוע 6.5 מיליון שקל

הבנק העניק לחברה ליווי פיננסי בפרויקט בנייה באזור לוד, ובין הצדדים התנהלו הליכים משפטיים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי אם חברת מגדל הזוהר לבניין, שבבעלות יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד דרור חטר-ישי, לא תשלם לבנק דיסקונט בתוך שבוע 6.5 מיליון שקל - ייכנס לתוקפו צו לפירוק החברה.

הבנק העניק לחברה ליווי פיננסי בפרויקט בנייה באזור לוד, ובין הצדדים התנהלו הליכים משפטיים. במסגרת זו התקבלה בחלקה תביעת הבנק נגד החברה, ועל פסק הדין הוגש ערעור, אלא שלא ניתן בעניינו כל עיכוב ביצוע.

החברה התנגדה לבקשת הפירוק שהגיש הבנק נגדה בגין אי-תשלום החוב בסך 6.5 מיליון שקל. היא טענה כי הבקשה הוגשה בחוסר תום-לב, כי חישובי הבנק מוטעים וכי החוב שנוי במחלוקת.

השופטת ורדה אלשיך קבעה אתמול (ג') כי לא עלה בידי החברה להוכיח מחלוקת כנה לגבי קיום החוב. לדבריה, חלק ניכר מהחוב אינו שנוי במחלוקת והוא סכום משמעותי, שהינו די והותר כדי לבסס בקשת פירוק.

השופטת ציינה כי מגירסת החברה עולות תמיהות רבות, שבחלקן מחזקות מאוד את טענות הבנק, לפיהן החברה חדלת פירעון למעשה או לפחות עומדת על סיפה של חדלות פירעון; החברה מנסה להסתיר את מצבה ולהתחמק מגילוי של עובדות עקרוניות לגבי עסקיה; ועולה חשש משמעותי להברחת נכסים וכספים.

אלשיך קבעה כי לעת עתה ניתן צו לאיסור העברת כספים ונכסים של החברה, מלבד מכר במהלך עסקים רגיל, ובמיוחד נאסרת כל גביית כספים המגיעים לחברה. (פש"ר 2402/08).