ברקליס: הצניחה בביקוש למכוניות חדשות תביא את מאזדה להפסד ב-2010 אחרי 7 שנים רצופות של רווחי שיא

בחטיבת ההשקעות של הבנק ציינו כי גם ניסן צפויה להיפגע מהירידה החדה בביקוש - ותפסיד בשנתיים הקרובות ; מורידים את מחירי היעד של המניות וממליצים על מאזדה "תשואת שוק" ועל ניסן "תשואת חסר"

חטיבת ההשקעות של הבנק הבריטי ברקליס פירסמה סקירה על שתי מניות חברות הרכב היפניות מאזדה וניסן . החברה הורידה את מחיר היעד של מניית מאזדה ל-160 ין למניה לעומת מחיר יעד קודם של 250 ין למניה. זאת, לעומת מחיר נוכחי של 162 ין למניה.

את ההמלצה למניה הותירה על "תשואת שוק". למניית ניסן, הורידה חטיבת ההשקעות את מחיר היעד ל-250 ין לעומת מחיר יעד קודם של 440 ין למניה - זאת לעומת המחיר הנוכחי שעומד על 341 ין. ההמלצה למניית ניסן נותרה על "תשואת חסר".

לדברי האנליסטים של ברקליס, תעשיית הרכב בעולם סבלה מירידה חדה בביקושים למכוניות חדשות, תעשיית הרכב היפני שהיתה מעט דפנסיבית יותר מתעשיות רכב אחרות סבלה אף היא מירידה חזקה בביקושים.

בברקליס ציינו כי ניסן צפויה לרשום הפסדים גם בשנה הפיסקלית של 2009 וגם ב-2010, בעוד מאזדה צפויה לרשום הפסד בשנה הפיסקלית של 2010 לאחר שציינה 7 שנים רצופות של רווחי שיא שבכל שנה הוסיפו לעלות ביחס לשנה הקודמת.

פרט לירידה בביקושים למכוניות, מציינים בברקליס את שערו הגבוה של הין היפני שנוגס ברווח התפעולי של החברות. ניסן צפויה לרשום הפסד תפעולי של 310 מיליארד ין בשנה הפיסקלית של 2010 ומאזדה צפויה בשנה הפיסקלית של 2010 לרשום לראשונה הפסד תפעולי של 40 מיליארד ין לאחר 9 שנים רצופות בהן הציגה רווח.