בשל המצב בעזה: ערוץ 10 מוריד את "הישרדות" מהאוויר עד להודעה חדשה

מעבר לעובדה כי המהלך נתפס נכון ציבורית, הרייטינג הגבוה של מהדורת החדשות המורחבת של ערוץ 10 יכולה לספק את הערוץ בימים אלה ; גם ערוצי הטלוויזיה האחרים לא המשיכו כמתוכנן עם לוח השידורים של העונה

ערוץ 10 מתאים את עצמו למצב: תוכנית הדגל של הערוץ, "הישרדות", ירדה מהאוויר על להודעה חדשה בעקבות המצב הביטחוני והשתלטות משדרי החדשות על לוח השידורים. היום (ד') לא תשודר "הישרדות" כמתוכנן, וגם לא ביום שבת הקרוב, זאת על אף ההחלטה של ערוץ 10 לשנות את ימי השידור של התוכנית משישי לשבת.

החישוב של ערוץ 10 הוא פשוט: מעבר לעובדה כי המהלך נתפס נכון ציבורית, הרייטינג של מהדורת החדשות המורחבת של הערוץ יכולה לספק אותו בימים אלה. כך, לדוגמה, אמש (ג') רשמה המהדורה שיא חדש של 16.9%, נתון שלא נרשם למהדורה מאז ינואר 2008. (יצוין כי הרייטינג של מהדורת החדשות של ערוץ 2 שנרשם אמש היה גבוה, ועמד על 25.7% - וכך גם הרייטינג של "מבט", שעמד על 9.7%). גם החדשות המוקדמות ששידר ערוץ 10 בשעה 19:30 רשמו רייטינג גבוה במיוחד של 15.7%, וכך גם "היום שהיה" שרשמה אמש רייטינג ממוצע של 11.4% בקרב משקי-בית יהודיים.

בתוך כך פורסם באחרונה, כי חלק מכוכבי התוכנית גויסו אף הם למילואים בעקבות הלוחמה בדרום.

יצויין כי לבד מערוץ 10, גם ערוצי הטלוויזיה האחרים לא המשיכו כמתוכנן עם לוח השידורים של העונה. מנגד, צריך לקחת בחשבון כי אם המצב יימשך, הוא יגרור הפסדים לזכיינייות, שכן הפרסום בעתות מלחמה יורד משמעותית, זאת על אף עליית הרייטינג.