איגוד הכדורסל והמינהלת נגד מועצת הכבלים: "הורסת את הכדורסל בישראל"

זועמים על ההחלטה להוציא את שידורי המשחקים מהערוצים בתשלום ; יו"ר המינהלת, אבנר קופל: "מחזירים אותנו 5 שנים אחורה" ; יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני: "נשקול פנייה לבג"ץ"

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, העביר מכתב ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, ובו הוא תוקף את החלטת מועצת הכבלים והלוויין שהתקבלה לפני כחודשיים בעניין שידורים חיים בערוצי הספורט. במסגרת ההחלטה, שתיכנס לתוקף ב-1 ביוני 2009 לא ישודרו משחקים חיים בכדורגל, כדורסל וטניס בערוצים 5 לייב וגולד שבבעלות ערוץ הספורט, והיא מונעת באופן מעשי המשך שידורי כדורסל בערוץ LIVE+5, שבמסגרתם משודרת הליגה הלאומית וחלק ממשחקי ליגת ווינר.

במכתבו טוען שני, כי במסגרת השימוע שקדם לקבלת ההחלטה, הביעו ראשי האיגוד בפני המועצה את עמדתם לפיה הטלת מגבלות על היכולת לשדר שידורים חיים בערוצי הספורט, תפגע באופן הרסני בהכנסות הקבוצות וכן תפגע בחשיפת הספורט הישראלי לציבור הרחב ולאוהדי הכדורסל בפרט. הפגיעה, מציין שי שני, צפויה בספורט הישראלי, שדווקא הוא זקוק ליותר חשיפה: "לתדהמתנו לא זכתה עמדתנו לכל התייחסות, והמועצה קיבלה החלטה אשר למעשה סותמת את הגולל על שידורי הליגה הלאומית בכדורסל שרק לאחרונה החלו להיות משודרים באופן סדיר בשידורים ישירים בטלוויזיה".

בערוץ הספורט מתכוונים להוריד את הליגה הלאומית מלוח השידורים, במידה שלא יתאפשר המשך שידורם בערוץ +LIVE5, ולמעשה לבטל את ההסכם מול איגוד הכדורסל שאמור להיות תקף למשך שלוש שנים. שני טוען כי משמעותה של ההחלטה מבחינת איגוד הכדורסל היא צמצום מספר משחקי הכדורסל המשודרים כיום לצופי הטלוויזיה, וביטול מוחלט של שידורי הליגה הלאומית.

"המועצה הורסת במו ידיה את הליגה הלאומית", כתב שני. "בהחלטתה היא למעשה גורמת לסגירתו של ענף הכדורסל בפריפריה. בכוונתנו לפעול בכל דרך נגד ההחלטה הפוגענית וחסרת האחריות של המועצה לשידורי כבלים ולוויין, לרבות פנייה לבג"ץ".

גם במינהלת הליגה זועמים על ההחלטה, מאחר שבמסגרת ההסכם למכירת זכויות השידור לערוץ הספורט התחייבה המינהלת לאפשר לערוץ לשדר בימים שבת ושני משחקים ב-LIVE+5 - הסכם שבעקבותיו מקבלת המינהלת כ-7 מיליון שקלים מדי עונה. "זו החלטה שנועדה לחסל את הכדורסל המקצועני", אמר היום (ד') יו"ר המינהלת אבנר קופל. "בזכות זכויות השידור הצלחנו להרים באופן משמעותי את הכדורסל בליגת ווינר, ועכשיו רוצים להחזיר אותנו חמש שנים אחורה. בניגוד לאיגודים אחרים שמנסים לפתור את הדברים בדרך משפטית, אנחנו פועלים ונפעל בכל הכוח כי להגיע עם מועצת הכבלים להבנות כדי שההחלטה הזאת תשונה".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר בתגובה: "מועצת הכבלים והלוויין הגיעה למסקנה כי יש להגביל את מספר הערוצים בהם ניתן לשדר אירועים חיים בענפי הכדורגל, הכדורסל והטניס לארבעה ערוצי ספורט בלבד. יחד עם זאת, במידה ולא ניתן לשדר את המשחקים בארבעת הערוצים הקיימים, בשל קיומם של אירועי ספורט אחרים באותה שעה, הרי שאין מניעה לשדר משחקי כדורסל בערוץ LIVE+5".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט