רשות ההגבלים טרם אישרה לרשת ולערוץ 10 להעביר מידע מסחרי ביניהן לקראת מיזוג

מבדיקת "גלובס" עולה כי אם יאושר המיזוג, יחזיקו בעלי המניות של ערוץ 10 ב-50% מזכיינית ערוץ 2 רשת ; בין הצדדים נחתמה טיוטת הסכם הבנות ; מזכיר הממשלה לשעבר, ישראל מימון, מרכז את המגעים בין הצדדים

המגעים הראשוניים בין זכיינית ערוץ 2 רשת לערוץ 10 צוברים תאוצה, והרכב המבנה החדש בטלוויזיה המסחרית - אם יאושר על-ידי הרגולטורים - הולך ומתבהר: מבדיקת "גלובס" עולה כי אם יתקיים מיזוג בין רשת לבין ערוץ 10 - תהיה זו רשת שתשתלט על ישראל 10, זכיינית ערוץ 10, כמו גם על נכסיה וחובותיה.

אם הזכייניות אכן יתחברו, יחזיקו בעלי המניות של ערוץ 10 ב-50% מרשת. למרות שגורמים המקורבים למשא-ומתן מבעים פסימיות לגבי האפשרות שמיזוג כזה אכן יקרה, בין רשת לבין ערוץ 10 נחתם כבר הסכם טיוטת הבנות.

ל"גלובס" נודע כי עו"ד ישראל מימון, ששימש בעבר כמזכיר הממשלה ובשנה האחרונה הצטרף למערך האסטרטגי של ערוץ 10, מרכז את המגעים בין הצדדים. מימון סירב היום (ה') להתייחס לעניין.

המשמעות של עסקת רשת וערוץ 10, אם תצא לפועל, היא כאמור הכנסת ישראל 10 לתוך רשת, כאשר בעלי המניות של ערוץ 10 - יוסי מימן, ארנון מילצ'ן ורון לאודר (אם יחליט להמשיך להחזיק במניות הערוץ) - יחזיקו במשותף ב-50% ממניות רשת.

גורמים המקורבים למשא-ומתן אמרו היום כי רשת וערוץ 10 כבר פנו לרשות להגבלים עסקיים במטרה לקבל אישור לנהל שיחות ביניהם, זאת ללא החלפת מידע מסחרי והעברת נתונים. אולם מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה, כי "לא ניתן שום אישור למגעים לקראת מיזוג בין רשת לבין ערוץ 10".

בעניין זה יש לזכור כי על-פי חוק, חברות שרוצות לנהל מגעים לקראת מיזוג אפשרי אינן זקוקות לאישור מהרשות להגבלים, אולם הן חייבות להימנע מהעברת מידע מסחרי ביניהן. עצם קיום המגעים לא מצריך אישור, זאת עד להחלטה להגיש הודעת מיזוג, ורק אז הרשות להגבלים בוחנת אותה, מה שכאמור טרם קרה.

על אף שרשת ובעלי המניות שלה ספגו לא מעט אש מאז פרסום הידיעה בדבר המגעים המתנהלים מזה מספר חודשים בינם לבין ערוץ 10, נראה כי גם בימים אלה המגעים ממשיכים, אם כי הם מוגדרים כ"מגעים מינוריים". מאז פורסמה הפרשה לראשונה, העריכו גורמים בענף הטלוויזיה כי מדובר בספין של רשת עם שתי מטרות עיקריות: לאותת לרגולציה בדבר המצוקה בה נמצאים גופי השידור המסחריים, ומנגד - לנסות וללחוץ (שוב) על קשת למיזוג בינה לבין רשת, דבר חשוב יותר מן הסתם עבור רשת.