העולמות המדומים של הילדים: Ekoloko רוצה לבנות קהילה עולמית, שפועלת ביחד ולא רק צורכת תוכן

גיא ספירא, מנכ"ל החברה: "כל ילד יכול ליצור לעצמו דמות אוואטר, שמתפתחת בהתאם לרמת הפעילות של המשתמש וצוברת יכולות, ידע ונכסים. הם יכולים לגלות דמויות חדשות ולתקשר עימן, ולעבור שלל הרפתקאות הקשורות למודעות סביבתית או מעורבות חברתית"

עולמות וירטואליים ממשיכים לצבור תאוצה, ויותר גולשים מחפשים ליצור לעצמם זהות חדשה ברשת, שלא בהכרח תואמת את אישיותם האמיתית. בין שלל האתרים שמציעים חוויה וירטואלית כזו, כמו סקנד לייף, קיים שוק העולמות הווירטואליים שפונה לקהל הגולשים הצעיר.

חברת Virtual Tweens, שהקימו ב-2008 גיא ספירא (מנכ"ל) וגל דרום (מנהל אופרציה), שואפת למצב את Ekoloko, העולם הווירטואלי שהיא מפתחת, כמקום הראשון אליו יפנה הדור הצעיר שמצטרף לרשת. "החזון שלנו הוא לבנות קהילה עולמית של ילדים באינטרנט, שפועלת ביחד ולא רק צורכת תוכן", אומר ספירא, ומדגיש כי ילדים פחות נמשכים לפורטלים או לרשתות חברתיות. "גילינו שזו הפלטפורמה הכי מתאימה לגילאים 7-14, שמאפשרת להם ליצור אינטראקציה זה עם זה". לשם כך, היזמים בנו לילדים מסגרות של תכנים, בהן מתרחשת הפעילות הווירטואלית.

Ekoloko מתבסס על עולם סביבתי וירוק, שבו פועלות דמויות טובות ורעות. הדמויות הטובות חיות בהרמוניה עם הטבע, ואילו הרעות מנצלות את המשאבים לצרכיהן הפרטיים. "כל ילד יכול ליצור לעצמו דמות אוואטר, שמתפתחת בהתאם לרמת הפעילות של המשתמש, וצוברת יכולות, ידע ונכסים", אומר ספירא. "המטרה שלהם היא להתמודד עם האתגרים שמציבות הדמויות הרעות, כאשר הם נעים בתוך 40 מסכים גרפיים, בהם הם יכולים לגלות דמויות חדשות ולתקשר עימן, ולעבור שלל הרפתקאות הקשורות למודעות סביבתית או מעורבות חברתית".

לדברי ספירא, לכל דמות יש 3 פרמטרים שמייצגים אותה: הדמות, שמבוססת על היקף הפעילות שלה; כמות הכסף שהיא צברה, בהתאם למשחקים ואתגרים בהם השתתפה ואשר מאפשרים לה לרכוש מוצרים וירטואליים ולשדרג את הדמות; ונקודות מנהיגות, כאשר כל דמות יכולה להעניק או להפחית נקודות לדמויות אחרות.

האתר הושק בישראל לפני כחודשיים, וצבר מעל ל-20 אלף משתמשים, עם מאות משתמשים חדשים מדי יום. "הדרך הטובה ביותר עבורנו היא להתקדם משוק לשוק על-ידי מציאת שותף מקומי וחבירה אליו, וכעת אנחנו מכוונים לשוק האירופי", אומר ספירא. האתר תומך באנגלית ובעברית, ויתורגם לשפות נוספות בעתיד הקרוב.

החברה גייסה מיליון דולר ממשקיעים בארץ ובחו"ל, בהם גיגי לוי, מנכ"ל 888; לירן טלית, ממקימי בייבי טי.וי שנמכרה לפוקס; דיוויד רוזנבלט, מנכ"ל דאבל קליק שנמכרה לגוגל וערן גורב, מנכ"ל נייס ארה"ב. כעת נמצאת החברה בתחילת סבב גיוס נוסף של 3 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, במטרה להתרחב גם לאירופה וארה"ב.

כיצד עושים מזה כסף?

ספירא: "הפלטפורמה חינמית, אך נציע שירותי פרימיום בתשלום חודשי של 5 דולרים, ונאפשר גם לילדים לקחת את הדמויות לעולם האמיתי, ולרכוש מוצרים המתבססים על הדמויות הללו". אפשרויות אחרות כוללות התממשקות עם הסלולר, והפיכת חלקים מסויימים מהעולם הווירטואלי למשחקי מחשב. "ברבעון הרביעי של 2009 נגיע למצב מאוזן, כלומר לכ-50 אלף משתמשים שמשלמים".