UBS: פישר יפחית את שיעור הריבית בישראל ב-0.5% נוספים

הכלכלנים מציינים כי בהחלטת הריבית הקודמת בנק ישראל שמר על האופציה להפחתות נוספות, והוא אכן יממש אותה ; צופים כי שיעור האינפלציה בישראל ייגע ברף הנמוך של יעדי בנק ישראל - 1%, כבר באוגוסט

כלכלני הבנק השוויצרי UBS פירסמו סקירה מעודכנת על השווקים המתעוררים באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA), וישראל בתוכם.

ב-UBS מעריכים כי בנק ישראל יפחית את הריבית במשק, בעוד 0.5% בהחלטת הריבית הקרובה, שצפויה ל-26 בינואר. זאת לאחר שהפחית אותה ב-0.75% לשיעורה הנוכחי -1.75%, בסוף דצמבר, וב-2.5% במצטבר מאז אוקטובר. הכלכלנים מציינים כי בנק ישראל שמר על האופציה להפחתות ריבית נוספות, והם מעריכים כי הוא אכן יממש את האופציה הזו, בכדי לעודד את קצב הצמיחה.

בנק ישראל שם לנגד עיניו שיקולי אינפלציה, והתאמתה ליעד הבנק שעומד על 1%-3% ב-12 החודשים הקרובים. ב-UBS צופים כי שיעור האינפלציה בישראל אכן ייגע ברף הנמוך של יעדי בנק ישראל (1%), כבר באוגוסט. "אנו מאמינים שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יפחית את הריבית כדי לעודד את הכלכלה הישראלית". אמרו ב-UBS.

בהתחשב במצב הביטחוני, ב-UBS מציינים כי להערכתם שיעור הריבית ירד ב-0.5% - או בפעם אחת בהחלטת הריבית הקרובה, או לחילופין, פישר יחלק את ההפחתה לשני החלטות הריבית הקרובות.