הסכסוך בין אלפרד אקירוב לשכניו בפרויקט מגדלי צמרת הועבר לגישור

לטענת לילי ואפרים שחמון, אקירוב פלש לממ"ד בדירתם שבקומה ה-28 לצורך הקמת מעלית פנימית, בניגוד להיתר הבנייה המקורי ; הגישו בינואר 2008 תביעת פיצויים ב-1.28 מיליון שקל נגד אקירוב וחברת מגדלי אלרוב

החברה הקבלנית מגדלי אלרוב, בעליה אלפרד אקירוב ושכניו, בני-הזוג לילי ואפרים שחמון, קיבלו היום (א') את הצעת השופט המחוזי בתל-אביב, ניסים ישעיה, לפיה הסכסוך בין הצדדים יתברר בפני מגשר.

בני-הזוג שחמון רכשו באוקטובר 2004 דירה בקומה ה-28 בפרויקט מגדלי צמרת בתל-אביב תמורת כ-14 מיליון שקל. לטענתם, אקירוב, שהינו הבעלים של דירת הדופלקס בקומות 29-30, חדר ללא רשותם לתוך הממ"ד המזרחי שבדירתם כדי לבנות פיר למעלית הפנימית שבדירתו. זאת, בניגוד להיתר המקורי ותוך פגיעה בזכויותיהם הקנייניות.

בני-הזוג הגישו בינואר אשתקד תביעת פיצויים נגד אקירוב וחברת מגדלי אלרוב, שמכרה להם את הדירה, על סך 1.28 מיליון שקל, הכוללת סעד של אכיפת הסכם המכר.

בתגובה טענו אקירוב והחברה כי בני-הזוג שחמון היו מודעים לחדירה לדירתם כתוצאה מבניית המעלית הפנימית אצל אקירוב. לדבריהם, בניסיון חסר תום-לב להפעיל עליהם לחץ, הגישו בני-הזוג שחמון 3 עתירות מינהליות ושתי בקשות לצו ביניים כדי לגרום להריסת פיר המעלית בהליכים תכנוניים. ואולם, מציינים אקירוב והחברה, כל העתירות והבקשות נמחקו או נדחו.

במקביל הגישה מגדלי אלרוב תביעה שכנגד למתן צו הצהרתי על ביטול חוזה המכר עם בני-הזוג שחמון, בטענה כי אלה הפרו את החוזה בהפרות יסודיות, שכללו התנגדות להליכים תכנוניים שיזמה מגדלי אלרוב, ושעל בסיסם ביטלה החברה את חוזה המכר ביוני 2007.

מגדלי אלרוב ביקשה עוד בתביעה להצהיר כי היא רשאית למכור את הדירה, ומכספי התמורה להשיב לבני הזוג שחמון את מלוא התמורה ששילמו עבורה, בניכוי כ-3 מיליון שקל בגין ההפרות היסודיות של חוזה המכר מצידם. (ת.א. 1069/08).