מחזיקי האג"ח דורשים מאופק נדל"ן לצמצם בהוצאות לרבות פיטורי עובדים ומכירת נכסים; המסחר במניה הופסק

(עדכון) מחזיקי האג"ח מסדרה א' של אופק יפנו לדירקטוריון בבקשה שיקצה 85% ממניות החברה, למחזיקי האג"ח, בתמורה למחיקת 50% מקרן אגרות-החוב

האג"ח של חברת אופק נדל"ן מרכז בתקופה האחרונה עניין רב ואף מספק כותרות. לאחר שבשבוע שעבר ביקשה למכור את זכויותיה בפרוייקט "טמפה", אך נאלצה לדחות את העניין עד לקבלת עמדתם של מחזיקי האג"ח שלה - אחרי שאלה התנגדו, החברה כינסה אסיפה של מחזיקי אג"ח מסדרה א' שלה, והיום הודיעה (א') לבורסה, על ההחלטות שהתקבלו בה.

ע"פ ההודעה לבורסה, מחזיקי האג"ח ידרשו מהדירקטוריון של החברה לפעול לצמצום הוצאותיה של אופק, לרבות פיטורי עובדים ומכירת נכסים. מחזיקי האג"ח גם יפנו לדירקטוריון בבקשה שיקצה 85% ממניות החברה, למחזיקי האג"ח, בתמורה למחיקת 50% מקרן אגרות-החוב.

מחזיקי האג"ח ידרשו מהדירקטוריון להעביר לידי נאמן האג"ח, את כל התשלומים שיגיעו לחברה מפדיון הלוואת הומי וברטק. פנייה נוספת לדירקטוריון תבקש כי יפעל להעביר אג"ח של החברה, המוחזקות ע"י חברה בת שלה, לשליטה של אופק.

לבסוף הוחלט לזמן אסיפת מחזיקי אג"ח נוספת שתחליט בעניין שינוי לוח הסילוקין של האג"ח, באופן שישולמו כספים, שנמצאים בחשבון הנאמנות, למחזיקי האג"ח על-חשבון הקרן.

לאחר ההודעה על החלטות האסיפה, הבורסה בת"א הודיעה סמוך לשעה 15:20 על הפסקת מסחר במניה, עד הודעה חדשה. "לאור אי הבהירות שנוצרה בענייני החברה ובתנאי אגרות החוב, הופסק המסחר בניירות הערך של החברה".