ביהמ"ש: יצחק אברג'יל יישאר במעצר עד תום הליכי ההסגרה לארה"ב, אחיו מאיר ישוחרר למעצר-בית

נקבע כי יצחק אברג'יל ייעצר עד תום הליכי ההסגרה לארה"ב, כיוון שיש סכנה שינסה להימלט ; באשר לאחיו מאיר הוחלט כי על אף שגם הוא עשוי להיות מסוכן, הוא ישוחרר למעצר-בית מלא וישלם ערבות בסך 750 אלף שקל

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, קבע היום (א') כי יצחק אברג'יל יחזור אל תא המעצר וייעצר עד תום הליכי ההסגרה לארצות-הברית, ואילו אחיו מאיר אברג'יל ישוחרר למעצר-בית מלא.

כזכור, האחים יצחק ומאיר אברג'יל, הנאשמים בין היתר בפרשת רצח של סוחר סמים בארצות-הברית ובסחיטה של אנשי עסקים, נעצרו לפני כ-4 חודשים בעקבות בקשת ארצות-הברית להסגיר את השניים.

עוןד נקבע כי ששון בראשי, המעורב גם הוא בפרשה, ייעצר; ואילו ישראל אוזיפה, שגם הוא מעורב בפרשה, ישוחרר יחד עם מאיר.

השופט צבן החליט כי יצחק אברג'יל יישאר במעצר מאחר ויש לו עבר פלילי משמעותי מאוד בעבירות סמים, אלימות, שוד וקטילת אדם, והוא ישב שנים רבות בכלא. בשל כך קבע השופט כי יצחק מסוכן ויש חשש כי יימלט, וכי "נוכח נתונים אלה קיימת עילת מעצר בשל מסוכנות וחשש להימלטות, ואין מקום לחלופת מעצר".

באשר למאיר אברג'יל ציין השופט כי קיימת תשתית ראייתית לכך שמאיר מעורב בעבירות בפרשת הלבנת ההון, סחיטה ואיומים, וכן חשוד כי עמד בראש ארגון פשיעה, וכי יש לו עבר פלילי מחוץ לישראל - כאשר הוא הורשע בשנת 1986 בארצות-הברית בעבירות סמים וישב בכלא מספר שנים, כמו כן הורשע בגרמניה בעבירות סמים בשנת 2004 ונדון למאסר. בשל כך כתב השופט כי קיים חשש להימלטות. עם זאת, ציין צבן כי "התשתית הראייתית בעניינו של מאיר אינה איתנה דיה", ועל כן יש לאפשר חלופה במעצר-בית מלא עם איזוק אלקטרוני. כמו כן החליט השופט כי מאיר יפקיד סכום כסף של 750 אלף שקל כערבות.

כאמור, נגד האחים אברג'יל הוגשו בארצות-הברית כתבי אישום המייחסים להם ביצוע עבירות ב-3 פרשיות: הלבנת כספים וסחיטה באיומים, פרשת רצח של סוחר סמים בשם סמי אטיאס בלוס-אנג'לס וייבוא סמים לארצות-הברית. על בסיס כתב האישום הורה שופט במדינת קליפורניה על מעצרם של השניים. הרשויות בארצות-הברית פנו לישראל בעניין מעצרם, ובסוף אוגוסט השניים נעצרו על-ידי משטרת ישראל.

פרקליטיהם של האחים העלו טענה כי על-פי הדין האמריקני העבירות התיישנו, שכן חלפו 5 שנים מאז האירועים ועד הגשת כתב האישום.