ממשלת הודו מינתה שלושה דירקטורים חדשים להנהלת סאטיאם: המניה מזנקת ב-52%

[למדור שוקי עולם] השר לענייני תאגידים, צ'ואנג גופטה: "היעד הראשון של הדריקטוריון החדש יהיה כמובן להחזיר את אמון המשקיעים והלקוחות וכן את המורל של העובדים"

ממשלת הודו מינתה שלושה אנשי עסקים מובילים לדירקטורים בהנהלת ענקית המחשוב ההודית סאטיאם , לאחר שפיטרה את כל ההנהלה ביום שבת. הממשלה ההודית מינתה לדריקטוריון את דייפאק פארקה, ראש התאגדיות לדיור ופיתוח בהודו, קיראן קרניק, מנהל לשעבר בנאסקום ואת סי אכוטואן, חבר לשבר ברשות לניירות ערך של הודו.

"היעד הראשון של הדריקטוריון החדש יהיה כמובן להחזיר את אמון המשקיעים והלקוחות וכן את המורל של העובדים", אמר השר לענייני תאגידים, צ'ואנג גופטה. השר אמר כי בקרוב יוכרז על מינוי מנהלים נוספים.

נזכיר כי בשבוע שעבר, יו"ר החברה, ראמלנגה ראג'ו, התפטר מתפקידו והודה כי במשך שנים הוא נהג לשנות את נתוני הרווח שהופיעו במאזני החברה. הסכום החסר לחברה כעת בעקבות התרמית הוא מיליארד דולר, אלא שלאחר הודעתו של ראג'ו צנחה המניה של סאטיאם ב-80% תוך יממה.

סאטיאם היא חברת מיקור החוץ הרביעית בגודלה בהודו והיא עוסקת במתן שירותי תוכנה ותמיכה לבתי עסק, ביניהם חברות ענק גלובליות כמו ג'נרל אלקטריק ונסטלה.