מרכזי המידע של גוגל בעולם צורכים כמות אדירה של חשמל; כל שאילתת חיפוש גוררת פליטת 7 גרם של פחמן דו-חמצני

(עדכון) - בבלוג של גוגל נטען כי החישוב אינו נכון וגבוה בהרבה מהנתונים האמיתיים ; ב-2008 Google.org השקיע 45 מיליון דולר בקלינטק

האם אי פעם הקדשתם מחשבה להשפעה שיש לחיפוש בודד שהרצתם בגוגל על גורל כדור הארץ? סביר להניח שלא, אך ייתכן שהנתונים הבאים יגרמו לאצבעותיכם להיות מעט כבדות יותר כשתקלידו מילת חיפוש במנוע הפופולארי.

פיזיקאי מאוניברסיטת הארוורד אמר בראיון ל"סאנדיי טייימס" הלונדוני, ששאילתת חיפוש יחידה בגוגל גורמת לפליטת פחמן דו-חמצני בשיעור של 7 גרם, כמות שוות ערך לכמות הגז המיוצרת בעת הרתחת מים בקומקום. נתון זה יש להכפיל ב-200 מיליון, מספר החיפושים הנערכים בגוגל מדי יום.

"גוגל מפעילה מרכזי מידע עצומים בכל העולם, וזה מצריך כמות אדירה של חשמל", אמר אלכס וויסנר-גרוס לעיתון. "לכן לכל חיפוש שנערך בגוגל יש השפעה על הסביבה".

תעשיית ה-IT העולמית אחראית לפליטה של 2% מכמות הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה - לשם השוואה, הכמות הזו זהה לכמות הפחמן הדו-חמצני הנפלטת מדי שנה בתעשיית התעופה האזרחית בכל העולם.

בבלוג של גוגל נטען כי החישוב אינו נכון וגבוה בהרבה מהנתונים האמיתיים. לדבריהם, הם עיצבו ופיתחו את מנוע החיפוש המהיר והחסכני בעולם, שהפית את האנרגיה הנפלטת למינימום ההכרחי.

ענקית האינטרנט חברה בגוף חדש בשם "מיחשוב למען שימור האקלים", שמאגד מספר חברות בתחום, ומטרתו להוריד במחצית את צריכת החשמל של תעשיית המיחשוב עד 2010. החברות מתעתדות להשיג מטרה זו על-ידי נקיטת צעדים חוסכי חשמל, דוגמת כיבוי מחשבים כאשר אינם בשימוש. אם יצליחו להשיג את מטרתם, יהיה הדבר שקול להורדת 11 מיליון מכוניות מהכבישים.

כמו כן, החברה גם מפעילה את Google.org - גוף פילנתרופי, שפרסם בנובמבר האחרון המלצות למעבר של ארה"ב מצריכת אנרגיה מבוססת נפט ופחם לאנרגיה ירוקה יותר, בשאיפה שהמעצמה תצרוך כמחצית מהנפט שהיא צורכת כיום עד שנת 2030. ב-2008, השקיע גוף זה 45 מיליון דולר בקלינטק.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, המשמש גם כיועץ טכנולוגיה לנשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, קרא כבר במספר הזדמנויות לממשל האמריקני לאמץ מדיניות אנרגיה ירוקה שתאכף על חברות ועסקים. שמידט אף הציג בפני באי כנס Corporate EcoForum בו השתתפו ראשי התאגידים המובילים במשק האמריקני, את תוכנית החברה למעבר לאנרגיה ירוקה וליצירת משרות חדשות על-ידי אימוץ אנרגיה סולרית, אנרגיית רוח ואנרגיה גיאותרמית.