הכתב האיראני שהואשם בהפרת צנזורה ודיווח על הכניסה לעזה: שמעתי את הדיווח ברדיו

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] סניגורם של החשודים אמר כי הדיווח נעשה בתום-לב, וכי לא ייתכן שבמקום להאשים את השניים בעבירות צנזורה - הכוונה היא להאשימם גם בעבירות של ריגול

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום בשלושה ימים את מעצרם של חדיר שאהין, כתב הטלוויזיה האיראנית, ומוחמד סרחאן, מפיק בתחנה, בחשד שעברו על הוראות הצנזורה הישראלית וסיכנו את ביטחון המדינה.

השניים דיווחו על פי החשד על תנועת הכוחות הקרקעיים של צה"ל ברצועת עזה, עוד לפני שהדברים הותרו לפרסום. מעצרם הוארך לצורך הכנת כתב אישום נגדם. נציגת המשטרה ציינה בדיון כי לטענת המפיק, הוא שמע דיווח בגלי צה"ל על כניסת הכוחות הקרקעיים, והעביר אותו לכתב שהיה בשידור ומסר את הפרטים בניגוד לחוק.

סניגורם של החשודים, עו"ד דוד דרעי אמר בדיון כי הדיווח נעשה בתום לב, ולא ייתכן כי במקום להאשים את השניים בעבירות צנזורה, הכוונה היא להאשימם גם בעבירות של ריגול. הסניגור ציין עוד כי לא ייתכן שמאשימים את השניים באותה העבירה.

כזכור כבר בשעה 18:15 ביום שבת עם כניסת הכוחות הקרקעיים של צה"ל לרצועה סיפר הכתב לצופיו על תחילתו של המבצע, בניגוד מוחלט לחוקי הצנזורה. מייד לאחר הדיווח על כך בחדשות 2, הוצא נגד הכתב צו מעצר על-ידי משטרת לכיש. במהלך מלחמת לבנון השנייה נעצרו מספר עיתונאים של ערוצים ערביים, אולם הם הוזהרו בלבד ושוחררו לאחר חקירה קצרה.