העיקר שהתפכחת, מיקי רוזנטל

העיתונאי שהעז נגד משפחת עופר כשל נגד מפגיני הימין היורקים, המקללים והאלימים

אני משתדל לראות כמה שפחות טלוויזיה, אבל מדי פעם יוצא, וככה יצא גם במוצ"ש האחרון. ראיתי את חדשות ערוץ 10. הרבה קש וגבבה.

מה שהצליח לעצבן אותי עד מאוד הייתה כתבה שהכין מיקי רוזנטל על המחאה נגד המלחמה. זו לפחות הייתה הכותרת, כותרת שמשכה אותי. סופסוף, חשבתי, יחשוף הלוחם האמיץ רוזנטל, שהוכיח אומץ לב כה רב תחת אש אל מול משפחת עופר ב"שיטת השקשוקה", את מערכת ההדרה וההפחדה שעוברים מתנגדי הלחימה.

אבל איפה. מה שקיבלתי זה את רוזנטל במירעו. לא אכפת לי שרוזנטל, כמו שהוא מעיד על עצמו, הוא שמאלני לשעבר שהתפכח. מה שמרגיז זה שנראה כאילו הוא הפך גם לעיתונאי לשעבר. מילא זה שהוא לקח צד - לעזאזל, כולם עושים את זה - אבל דלות החומר, צרות המחשבה והשטחת המסרים בכתבתו היו מביכים ממש.

לומר שהייתה זו כתבה במעמד צד אחד יהיה אנדרסטייטמנט. זה כבר טקס קבוע, מתחיל רוזנטל את הכתבה, ישראל יוצאת למלחמה והשמאל יוצא להפגנה. הבנתם? צד אחד הוא חושב, זהיר ורציני. הצד השני אימפולסיבי. "אני מחפש פה אחד שלא בא באופן אוטומטי", אומר רוזנטל האמיץ לשני מפגיני שמאל, "אלא חשב על הדברים ברצינות והגיע למסקנה שישראל לא צודקת".

את השאלה הזו לא חשב להפנות אל מפגיני הימין, היורקים, המקללים והאלימים, שאחד מהם אף הבריק: "יותר מדי סושי עשה אתכם הזויים", צעק. כן, רוזנטל, הנה לך אדם חושב ורציני שלא הגיע להפגנה באופן אוטומטי. הנה לך אדם חושב, ברור ועקבי - ממש כמו רוזנטל עצמו, שאין לו את הבושה להגדיר פעילת שמאל כ"מלשינה" (המרכאות שלו), ואת השמאל כבוגדים פעם אחר פעם. ולמה? כי מותר לו. כי גם הוא היה פעם בהפגנות האלה.

לאורך כל הכתבה הארוכה והגרועה הוא מתקומם, מפריע, צועק, נכנס לדברי המרואיינים שלו, לא מקשיב להם ומתנהג אליהם בזלזול. ואני עוד הערכתי את הבנאדם. איך הגעת מקצין בהנדסה קרבית להיות שוחר שלום שמאלני, הוא שואל אחד מהפעילים. איזו מין שאלה זו? ושוב ושוב הוא חוזר על השורש ב.ג.ד. למרות היחיד פה שבגד בשליחותו זה רוזנטל עצמו.

טענותיו טענות טוקבקיסט ממוצע, לא הרבה יותר מזה. וזה אולי הכי מרגיז, שאדם ברמתו מקבל ככתבה וכלשונה את הטענה המרכזית של המכנה הכי רחב והכי נמוך. "אני נגד הרג של כל אדם", הוא אומר למפגין שמאל, "אבל לא ראיתי אתכם מפגינים כשירו על שדרות". וואוו, ממש חשבת על זה לבד, רוזנטל? ואתה, איפה אתה היית כשהפגיזו את שדרות? גם אותך לא ראו מפגין.

בשיא השלישי של הכתבה הוא כאילו מתעצבן מוציא מכיסו רשימה ומתחיל להקריא ממנו שמות לשמאלן העומד מולו: "על שולי כץ שמעת? על רוני יחיא שמעת? על יעקב יעקובוב, פטימה סלוצקר שמעת? הם כולם אזרחים שחמאס רצח ואתם לא אמרתם מילה". זה שיא הצביעות. גם אתה לא הכרת אותם, רוזנטל, גם אתה לא אמרת מילה. ובסוף הוא מסכם - "מה שקרה (כלומר, המחאה ד"פ) זו הדמוקרטיה הישראלית במיטבה".

כמה שטויות, רוזנטל. הפגנה שבה על צד אחד נאסר להניף דגל ישראל היא הדמוקרטיה במיטבה? על מה אתה מדבר? העיקר שהתפכחת.