האקזיט המאכזב למפעל חייו של ינקי מרגלית: אלדין נמכרה ב-160 מיליון דולר לקרן וקטור

בעלי המניות של אלדין יקבלו 11.5 דולר למניה במזומן - פרמיה של כ-20% על מחיר השוק של החברה

אלדין המתמחה בזיהוי, והגנה על תוכן, הודיעה היום כי נכנסה להסכם מיזוג סופי לרכישתה על ידי קבוצת משקיעים אותה מובילה וקטור קפיטל, חברת פרייבט אקוויטי המתמחה בתעשיית הטכנולוגיה, בעסקה שהיקפה מסתכם ב-160 מיליון דולר.

עם השלמת העסקה שאמורה להיסגר בטווח של בין חודשיים לשלושה חודשים אמורה אלדין להפוך לחברה פרטית ולהימחק מהמסחר בבורסות ת"א והנאסד"ק.

שווי הנוכחי של אלדין לפני העסקה עמד על כ-133.5 מיליון דולר. מייסד החברה, ינקי מרגלית שמחזיק בכ-12.6% ממניות החברה צפוי לקבל 20.16 מיליון דולר במזומן עם השלמת העסקה.

נראה כי ההשתהות במכירת החברה היתה לינקי מרגלית לרועץ. דייוויד פישמן, האחראי על מיזוגים ורכישות בקרן וקטור, אמר בסוף חודש אוקטובר ל"גלובס", כי "המחיר של 14.5 דולר למניה, לא הולך לעלות. אם כבר הוא יכול להתעדכן רק כלפי מטה, לאור העובדה שהמניות בכל העולם ירדו מאז שהתחלנו את התהליך. אם אני הייתי ינקי מרגלית, לא הייתי מעורר את הענק הרדום ולא הייתי מתחיל מחדש את המאבק, כי זה רק יכול לפגוע בבעלי המניות שלו". מחיר של 14.5 דולר למניה שיקף לחברה שווי של 201.7 מיליון דולר.

ראוי לציין כי הפרמיה שניתנה לאלדין מוקטור ב-22 לאוקטובר היתה בשיעור של 31% לעומת פרמיה של 20% על מחיר המניה כיום.

בהתאם לתנאי ההסכם, בעלי המניות של אלדין יקבלו 11.5 דולר למניה במזומן תמורת כל מניה אשר ברשותם. מחיר זה מייצג פרמיה של כ-20% על מחיר הנעילה של מניית אלדין ב-9 בינואר, 2009, יום המסחר האחרון לפני הודעת החברה היום, ופרמיה של כ-64% על מחיר הנעילה של המניה ב-5 בינואר, 2009, יום המסחר האחרון לפני הודעת אלדין על כך שהיא ממשיכה לדון בעסקה אפשרית עם וקטור קפיטל.

"לאחר משא ומתן ממושך ואנליזה מעמיקה וקפדנית, שנערכה עם היועצים העצמאיים שלנו, מועצת המנהלים החליטה פה אחד לתמוך בעסקה שהיא למיטב התועלת של החברה ובעלי המניות שלה", אמר ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלדין.

דיויד פישמן, שותף, וקטור קפיטל, אמר כי "אנו נרגשים מאוד מהצטרפותה של אלדין לפורטפוליו חברות הטכנולוגיה המצוינות שלנו ומאמינים שצירוף נכסיה של אלדין בתחום ה-DRM והזיהוי תחת ניהול משותף עם חברת הפורטפוליו שלנו, SafeNet, מובילה גלובאלית באבטחת מידע, הוא מהלך אסטרטגי הגיוני שיטיב מאוד עם כל בעלי העניין. אלדין היא חברה מצוינת, עם פוטנציאל משמעותי ומחויבות חזקה לעובדיה, שותפיה ולקוחותיה בעולם. אנו מבינים את התעשייה בה פועלת אלדין ואת עסקיה ומצפים לעבודה משותפת כדי להבטיח מעבר מהיר וחלק".