השופט וינוגרד והפרופ' אריאל פורת ואהרון עופר יכריעו בתביעה הייצוגית נגד ישראל פרי

השלושה יעמדו בראש ועדת המומחים שתבדוק האם עו"ד ישראל פרי - שהורשע בגניבת מאות מיליונים בפרשת הפנסיה הגרמנית - גרם נזק ללקוחותיו ; מינויים טעון את אישור בית המשפט

השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד, שהיה נשיא המחוזי בית המשפט בתל-אביב, הסכים לעמוד בראש ועדת המומחים שתבדוק האם עו"ד ישראל פרי - שהורשע בגניבת מאות מיליונים בפרשת הפנסיה הגרמנית - גרם נזק ללקוחותיו. שני חברי הוועדה הנוספים יהיו פרופ' אריאל פורת ופרופ' אהרון עופר. מינויים טעון את אישור בית המשפט.

כזכור, נגד פרי הוגשו שתי תביעות ענק ייצוגיות. התובעת הראשונה, שרה בן-שושן, טענה באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, כי מנגנון חישוב הריבית שנקבע בהסכמי ההלוואה שהעניק הארגון בראשו פרי עמד הוא פסול ואסור לפי החוק, ולפיכך יש לחייב את פרי להשיב את הסך העודף שנגבה. התובעת מייצגת כ-9,000 לקוחות של פרי, חלקם בני 70-80 כיום.

פרי, המיוצג על-ידי עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט וישראל וולנרמן, הגיע עימה להסדר לפיו הוא מסכים לוותר מראש על כל טענות הסף נגד התביעה הייצוגית, כאשר התביעה תאושר כייצוגית ותוכרע על-ידי ועדת מומחים בתוך 4 חודשים.

פרופ' עופר, מבית-הספר למינהל עסקים באוניברסיטת תל-אביב, הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום המימון, העומד בראש המכון למחקר עסקים בישראל. פרופ' פורת, לשעבר דיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, הוא מומחה בדיני חוזים, נזיקין וניתוח כלכלי של המשפט. הוא האקדמאי הישראלי הראשון שנבחר לכהן כדירקטור באגודה האמריקנית למשפט וכלכלה.

פרופ' עמרי ידלין, שהיה בצוות המייצג את פרי, הודיע לבית המשפט כי אם יאושר מינויו של פורת, הוא יפרוש מהייצוג לאור יחסי החברות שלו עם פורת.

יצויין כי התובע הייצוגי השני נגד פרי לא הגיב להצעתו שהתביעה תוכרע על-ידי ועדת המומחים החיצונית. (ת.א. 1229/08).