סניגורו של גד זאבי: התובעת בתיק בזק מנסה להלך עליו אימים

עו"ד גיורא אדרת התייחס לאמירה של עו"ד מיכל סייבל-דראל בראיון בשבוע שעבר, לפיה התביעה בתיק תדרוש 6 שנות מאסר ; זאבי מואשם עם מיכאל צ'רנוי בהונאת הרשויות והבנקים סביב העסקה בה רכש 20% ממניות בזק

"התובעת מנסה להלך אימים על גד זאבי ועל שאר העדים". כך טען היום (ב') סניגורו של גד אזבי בתיק זאבי-בזק, עו"ד גיורא אדרת. אדרת אמר את הדברים בפתח דיון בתיק זאבי, בהתייחס לדברים שצוטטו מפי התובעת, עו"ד מיכל סייבל-דראל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בראיון בשבוע שעבר. לדבריה, בהנחה שזאבי יורשע - התביעה תדרוש לא פחות מ-6 שנות מאסר. כן אמרה בראיון כי נאשמים רבים שהורשעו, מצטערים היום על כך שלא הגיעו לעסקת טיעון עם התביעה.

זאבי מואשם עם מיכאל צ'רנוי, בהונאת הרשויות ובנקים סביב העסקה בה רכש 20% ממניות בזק , בכך שלא גילה את מעורבותו של צ'רנוי בעסקה.

אדרת, המייצג את זאבי לצד עוה"ד נוית נגב ודן שינמן, טען בדיון כי יש טעם לפגם בדברי התובעת, שנאמרו תוך כדי עדותו של זאבי. "הסניגוריה רואה בזה דבר בלתי מקובל - מתן דיעה כשנאשם עומד ומעיד. יש פה אמירות קשות, שמקומן לא יכירן בבית משפט, ועוד כשהן נאמרות על-ידי תובעת בכירה, כשהיא מנהלת את התיק וחוקרת אותו כמעט 30 ישיבות", ציין.

אדרת הוסיף כי לדעתו הדבר מנוגד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שעיקרן כי כל אדם הוא בחזקת זכאי על עוד לא הוכחה אשמה. "יש כאן ניסיון להלך אימה על הנאשם והעדים", אמר אדרת.

עו"ד סייבל-דראל אמרה בתגובה כי התייחסויותיה לתיק זאבי היו שוליות בריאיון, וכי לא היתה בהן שום הבעת דיעה. לדבריה, גם הממונים עליה לא ראו בדברים שאמרה טעם לפגם. היא האשימה את הסניגוריה כי טענותיה מהוות "ניסיון למשוך זמן".

"מסע יח"צ"

ל"גלובס" נודע כי הסניגורים פנו לממונה של עו"ד סייבל-דראל, מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד אביה אלף, והביעו את מורת-רוחם מהראיון. אלף השיבה כי אינה רואה בעיה בהתבטאויות של עו"ד סייבל-דראל, מה עוד, שלדבריה, הנאשמים ובאי-כוחם עושים מסע יח"צנות בתקשורת.

השופט בתיק, עודד מודריק מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, רשם את הודעת הסניגוריה, אך ציין כי "ברור שכתבה מהסוג הזה - אין לה שום השפעה על שיקול-הדעת שלי".