יצחק רוסו, שהיה מנכ"ל הע"ל ואיש אמונו של הירשזון, הודה בגניבה

רוסו חתם על הסדר טיעון, לפיו יודה בגניבת 300 אלף שקל ובסיוע להירשזון לגנוב 500 אלף שקל ; העובדה שרוסו הוא הנאשם החמישי מבין 7 הנאשמים המודה בגניבה "מבעירה את הקרקע" תחת רגליו של שר האוצר לשעבר

יצחק רוסו, שהיה מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), חתם על הסדר טיעון בפרשת הירשזון, שלפיו הוא יודה בגניבת כ-300 אלף שקל ובסיוע לשר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, ואחרים לגנוב כ-500 אלף שקל נוספים. כך נודע ל"גלובס".

לפי ההסדר, הצדדים יוכלו לבקש ענישה שבין 20 חודשי מאסר בפועל לבין הסתפקות במאסר על-תנאי בלבד.

העובדה שרוסו היה איש אמונו של הירשזון, ושהוא הנאשם החמישי מבין 7 הנאשמים המודה בגניבה, מבעירה את הקרקע תחת רגליו של שר האוצר לשעבר, המואשם בגניבת 2-2.5 מיליון שקל מהע"ל בעת שעמד בראשה בשנים 1998-2005.

רק הירשזון וציון כהן, שהיה מנכ"ל קרן הפנסיה ה.ע.ל ומואשם בגניבת כ-1.83 מיליון שקל, עומדים בסירובם להודות באשמה. ככל הידוע, כהן אף ניהל משא-ומתן להסדר טיעון עם הפרקליטות, אך הצדדים לא הגיעו לעמק השווה.

4 הנאשמים הקודמים שחתמו על הסדר טיעון הם אמציה בונר, שהיה חשב עמותת ניל"י; עובדיה כהן, שהיה מנכ"ל הע"ל ויו"ר ניל"י, ונחשב לעד המרכזי נגד הירשזון; אחיו דוד כהן, ששימש שליח בהע"ל; ורונית גרטי, שהיתה מנהלת הכספים בהע"ל.

רוסו, המיוצג על-ידי עו"ד עדי ארליך, היה איש אמונו של הירשזון, ולאחר שייגזר דינו הוא צפוי להיקרא על-ידי התביעה להעיד נגדו. רוסו יודה בעבירות של גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים והלבנת הון.

פיסול בברונזה

בכתב האישום המקורי הואשם רוסו בגניבת מיליון שקל ובסיוע לגניבת 360 אלף שקל נוספים, מתוכם שילשל לכיסו כחצי מיליון שקל. לפי כתב האישום, רוסו השתמש בכספי הגניבה כדי לממן את תחביבו - פיסול בברונזה, אותו מימנה עבורו הע"ל. בכתב האישום המקורי נאמר כי הוא קיבל מרונית גרטי מעטפות מזומנים שיועדו להירשזון.

מפרקליטיו של הירשזון לא נמסרה תגובה לידיעה.