נחנך מאגר המים "מעיין צבי" שנבנה בהשקעה של 25 מיליון שקל

יספק 12 מיליון מטרים מעוקבים של מי ביוב מטוהרים להשקיה לחקלאות ליישובי הסביבה, ויסייע בפתרון בעיית המחסור במים בישראל

היום (ג') נחנך מאגר המים "מעיין צבי" שנבנה בהשקעה של 25 מיליון שקל ויספק 12 מיליון מטרים מעוקבים של מי ביוב מטוהרים להשקיה לחקלאות ליישובי הסביבה, ויסייע בפתרון בעיית המחסור במים בישראל.

הטקס התקיים בנוכחות שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, מנהל מינהל פיתוח הקרקע, גרשון אבני, מנהל הרשות הממשלתית למים וביוב, פרופסור אורי שני, וראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע.

"מעיין צבי" מיועד לקליטת מי ביוב מטוהרים של זיכרון יעקב, פרדיס ויישובי מועצה אזורית חוף כרמל, והעברתם להשקיה חקלאית ליישובי חוף כרמל, וכן לשמש לקליטת מי הגשמים בעת שיטפונות, מנחל דליה הנמצא סמוך למאגר. בניית המאגר, המורכב מ-2 בריכות צמודות בעלות יכולת קיבול של 12,000,000 מ"ק, בוצעה בשני שלבים: בשנת 2002 הסתיימה בנייתו של מאגר מעין צבי א' בעלות 9 מיליון שקל, שיספק 4 מיליון מטרים מעוקבים, ובימים אלה הסתיימה בניית מעיין צבי ב', בעלות של 16 מיליון שקל, שיספק 8 מיליון מטרים מעוקבים של מי ביוב מ"ק לחקלאי יישובי חוף כרמל. מאגר זה מתווסף למאגרים הנוספים שנבנו באזור, התורמים להפחתת זיהום המים שהוזרמו עד עתה לים ולנחלים ומאפשרים המשך פיתוח באזור.

לדברי אפי שטנצלר, יו"ר דירקטוריון קק"ל : "המשך קיומם של שדות חקלאיים הוא מרכיב חשוב חיוני והכרחי עבור מדינת ישראל. לכן בנינו בישראל יותר מ-200 מאגרי מים, המספקים יותר מ-40% מהמים לחקלאות בישראל. מאגר זה, יחד עם אחיו התאום ומפעל טיהור השפכים הצמוד אליו, מעניקים רווח משולש - קולטים את מי הקולחים של יישובי חוף הכרמל ומסייעים לפתרון בעיית זיהום מהנחלים ומהים; נותנים פתרון מי השקיה לחקלאים, ורווח אחרון - קולטים ואוצרים את מי השיטפונות של נחל דליה, דבר המגדיל את כמות המים במאגרים ומשפר את איכותם".