BYD טוענת את המצברים: מציגה מכוניות היברידיות נטענות עם טווח של 100 ק"מ על סוללות בלבד

אורך החיים של הסוללה אמור להיות מעל 10 שנים ואורך הטעינה שלהן בשקע ביתי הוא כתשע שעות ; היבואנית לישראל, "כלל מוטורס" צפויה לייבא השנה לישראל כמה אקזמפלרים לצורך לימוד ובחינה

[להרשמה לניוזלטר רכב]

חברת BYD הסינית הציגה אתמול (ג') בתערוכת דטרויט שני דגמים היברידיים-נטענים, ששיווקם בארצות הברית צפוי להתחיל בתוך כשנתיים. הראשון, שהוצג בינתיים על תקן של אב-טיפוס, הוא המיניוואן "E6", שהוצג עד כה כדגם חשמלי נטו אולם יצא כנראה לשוק בשלב הראשון בגרסה היברידית-נטענת.

תחנת טעינה מהירה לרכב חשמלי של חברת ביד בסין byd

הדגם השני הוא המשפחתית "F3DM", שכבר נמכרת בסין מזה כחודש. על פי נתוני היצרן המכונית מסוגלת לנוע כ-100 ק"מ על חשמל בלבד בטרם יכנס לפעולה מנוע הבנזין שלה בנפח 1.3 ליטר. היא מצוידת בסוללות ליתיום איון מתוצרת החברה האם יצרנית הסוללות "BYD". החברה טוענת כי היא החלה לאחרונה בייצור תעשייתי של סוללות ליתיום איון שעלותן נמוכה יחסית, קיבולת החשמל שלהם גבוהה והן חסינות מפני התפוצצות.

אורך החיים של הסוללה אמור להיות מעל 10 שנים ואורך הטעינה שלהן בשקע ביתי הוא כתשע שעות. לחילופין, טוענת החברה, ניתן לטעון 80% מהקיבולת שלהן בתוך 10 דקות בלבד באמצעות מטען תעשייתי מיוחד. מחירה של ה-F3DM בסין הוא 21,700 דולר כמחצית מהמחיר החזוי של השברולט "וולט" ההיברידית-נטענת, שגם היא מוצגת בדטרויט.
מנהלי BYD בתערוכה לא ידעו למסור מתי יתחיל ייצוא המכונית לאירופה. יצוין כי זיכיון הייבוא של BYD מוחזק כיום על ידי חברת הרכב החדשה "כלל מוטורס" מקבוצת IDB, שהודיעה על קבלתו לפני מספר חודשים. מנכ"ל החברה הוא דורון ודאי, עד לאחרונה מנכ"ל סמל"ת יבואנית פיאט. בענף מעריכים כי למרות שלמכוניות לא תהיה ככל הנראה תקינה אירופאית בשנה הקרובה עשויות כמה מהן לנחות בארץ בחודשים הקרובים לצורך הדרכה, לימוד ובחינת תשתית הטעינה.