קורנפיין: משה דדש ניסה לשכנע אותי להוציא כסף מהחשבון של בית"ר ירושלים

גלובס tvמנכ"ל הקבוצה טען כי דדש ניסה לסייע לדניאל אזוגי, עו"ד לשעבר שהורשע בפלילים, להוציא כסף מקופת המועדון ; דדש: "אזוגי אמר לי שהוא נציג של גאידמק, הכוונה היתה טובה"

פחות מ-24 שעות אחרי שמשה דדש הודיע כי מונה על-ידי ארקדי גאידמק לנשיא בית"ר ירושלים, טען היום (ד') במסיבת עיתונאים מנכ"ל הקבוצה, איציק קורנפיין, כי דדש ניסה לשכנע אותו להוציא כספים מקופת המועדון. קורנפיין אמר כי "לפני כחודש פנה אליי בחור בשם דניאל אזוגי, שהציג עצמו כיועץ של ארקדי, וביקש לראות את ספרי החשבונות שלנו. נתתי לו נתונים על כל מה שקורה בבית"ר מתוך סברה שהוא באמת נציג של ארקדי שרוצה לוודא מה אנחנו עושים".

קורנפיין מציין שבתום הפגישה ביקש ממנו אזוגי להעביר "סכום של מספר מיליוני שקלים מהתקציב", אולם הוא סירב. "לאחר כשבוע ביקש ממני אזוגי פגישה נוספת, ובה, מעבר לכך שרצה להפר חלק מההתחייבויות של בית"ר באמצעותי, הוא ביקש ממני שוב להעביר אליו סכום של חצי מיליון שקלים באופן אישי. לא הסכמתי, ולמחרת אמרתי לו שאני לא מעוניין בשום קשר איתו. באותו יום הוא איים עליי מפורשות".

כאן נכנסה לתמונה המעורבות של משה דדש. "אזוגי דיבר איתי שוב ונתן לי את משה דדש בטלפון", מספר קורנפיין. "דדש ניסה לשכנע אותי להעביר כסף לאזוגי ואמר לי שאזוגי רוצה בטובת בית"ר. אני לא יודע אם דדש ידע מי האיש ומה הוא עושה. הבהרתי גם לדדש שאני לא מתכוון לשתף פעולה עם האיש ועם המטרות שלו. אני יודע שמה שאני עושה עכשיו יכול לפגוע בי באופן אישי, אבל יש לי מחויבות כלפי אנשים שעובדים בבית"ר. מהלך של הוצאת כסף מהקופה של בית"ר לא עולה בקנה אחד עם העקרונות עליהם חונכתי. מה שעומד לנגד עיניי הוא העתיד של בית"ר וסימן שאלה גדול מרחף מעליו".

לגבי המינוי של דדש לתפקיד נשיא המועדון, אמר קורנפיין: "לא שמעתי מגאידמק שום דבר לגבי דדש, ולא אשתף עם זה פעולה. הבנאדם היחיד שמוסמך לייצג את גאידמק הוא אני. לא ברור אם משה דדש מבין למה הוא נכנס. נראה שהמהלך הזה הוא חלק מניסיון לקחת כספים מהקופה של בית"ר ירושלים. דדש ניסה לשכנע אותי לעבוד איתו, אך אני עם האנשים האלה לא מוכן לעבוד".

כשנשאל אם לדעתו אזוגי נשלח על ידי גאידמק, אמר קורנפיין: "אני מעדיף שלא לענות על השאלה הזאת".

בעקבות דבריו של קורנפיין, אמר דדש ל"גלובס" כי "נתתי לבחור הזה (אזוגי - ט"ו) לדבר עם קורנפיין ואמרתי לקורנפיין שישתף איתו פעולה כי הוא נציג של גאידמק. לא אמרתי לקורנפיין לדבר איתו על עניינים כספיים, אלא שישתף איתו פעולה באופן כללי. הכוונה שלי היתה טובה".

* קורנפיין טוען שהוא לא ידע שארקדי מינה אותך לנציגו.

"ארקדי דיבר איתי שלשום כשהגעתי מלונדון, וביקש שאני אייצג אותו ואמצא משקיע. אמרתי שאני מוכן לעשות את זה ברצון. דיברתי עם קורנפיין ואמרתי לו שאני מצטרף לקבוצה לבקשתו של ארקדי, וקורנפיין אמר לי תן לי לחשוב על זה קודם ולדבר על זה עם ארקדי".

לאור מה שקורנפיין אמר היום יש סיכוי שתמשיכו לעבוד ביחד?

"אם גאידמק ירצה שאני אמשיך, אני אעשה את זה".

* את הבחור הזה שהגיע אליך, דניאל אזוגי, אתה מכיר בכלל?

"הוא בא אליי ואמר לי שהוא נציג של גאידמק. ככה הוא הציג את עצמו".

אזוגי נידון ב-2001 לעבודות שירות אחרי שהורשע בארבע פרשות מרמה והונאה של לקוחותיו ובשיבוש הליכי משפט. השופט כתב שאזוגי התגלה "כעו"ד ממולח המוכן לעשות הכל להשגת מטרותיו. הוא שיקר, רימה, השתמש במסמך מזויף ונטל לכיסו כספים לא לו". ב-2004 הוגש נגדו כתב אישום באשמת גניבה של חצי מיליון שקל שקיבל בנאמנות עבור חברה שייצג. הפרקליטות ביטלה בהמשך את כתב האישום, אך בהליך אזרחי הוא חויב להשיב לחברה 200 אלף שקל. בתיק אחר נקבע שפעל בניגוד עניינים כשייצג חברה בהקפאת הליכים.

ב-2007 הוגש נגדו כתב אישום נוסף, הפעם על קבלת דבר במרמה ועבירות ניירות ערך, שביצע בחברת יסתא. בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין גזר עליו עונש של 14 שנות השעיה מהמקצוע (עד 2016).

את תגובתו של דניאל אזוגי לא ניתן היה להשיג.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט