"שלומי היקר, לא נוכל למכור כרגע מוצרים ישראלים בגלל התקפותיה חסרות הרחמים של המדינה שלך בעזה; מאמינים שתחזרו בקרוב להיגיון היהודי הבריא"

היצואנים מתמודדים עם ביטולי הזמנות עקב המלחמה ; חברה מטורקיה ביטלה רכישת סחורה מחברת שטראוס יהלומי תעשייה, יצרנית מקדחים מצופים יהלומים

על רקע המלחמה המתמשכת ברצועת עזה והביקורת במדינות מסוימות בעולם, יצואנים ישראלים מדווחים על לקוחות בעולם שהחליטו להקפיא או לבטל את עסקיהם עם ישראל.

כך, למשל, חברת שטראוס יהלומי תעשייה, יצרנית מקדחים מצופים יהלומים, קיבלה אתמול (ד') מכתב מלקוח מטורקיה, המסרב לרכוש סחורה עקב מצב הלחימה בעזה. "איננו יכולים למכור מוצרים ישראלים בגלל התקפותיה האכזריות של ישראל בעזה", כתב בכיר בחברה הטורקית Guloguz לעמיתו בישראל. "כבני אדם אנו חשים פגועים נוכח ילדים ונשים שנהרגים כתוצאה מההפצצות של ישראל".

עוד נכתב במכתב: "שלומי היקר, לא נוכל למכור כרגע מוצרים ישראלים בגלל התקפותיה חסרות הרחמים של המדינה שלך בעזה; מאמינים שתחזרו בקרוב להיגיון היהודי הבריא".

שלומי רובננקו, מנהל המכירות של החברה, אמר היום ל"גלובס" כי התגובות מכל העולם די סבירות ומבינות את ההבדל בין החמאס לבין הפלסטינאים, אך בטורקיה, מדינה מוסלמית בת 72 מיליון תושבים, הדברים נראים אחרת.

המוסלמים בעולם חשופים בשבועות האחרונים למסע של שטיפות מוח מצד התקשורת הערבית לפיו ישראל פוגעת במכוון בגורמים אזרחים. אפילו קטעי המעבר בין הידיעות החדשותיות השונות מלוות בקליפים טראגיים עם תמונות של טנקים ישראלים מצד אחד וילדים פצועים והרוגים בצידו השני של המסך.

התוצאה ברורה ורק תלך ותחריף מעבר להיבט הכלכלי. בשבוע האחרון נורו יריות לעבר חיילי צה"ל בגבול של ישראל עם סוריה ובגבול עם ירדן ובחודש שעבר ירה פלסטיני לעבר ישראלים בקניון בדנמרק. בזירה המדינית וונצואלה ובוליביה כבר ניתקו את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, ומנהיגי מדינות אחרות בעולם יאלצו בהמשך גם כן "ליישר קו" עם דעת הקהל במדינותיהם.