סוף סוף יש למי להתלונן: סוכנות הדירוג S&P מינתה את ריי גרובס לנציב קבילות הציבור

על המינוי הודיעה החברה האם של חברת הדירוג והוא יכנס לתוקף ב- 16 בפברואר 2009 ; גרובס כיהן בעבר כיו"ר ומנכ"ל חברת ארנסט אנד יאנג ; אופן התנהלותו העצמאי של נציב הקבילות יאפשר לו להציע פתרון מאוזן ובלתי תלוי

חברת McGraw-Hill, חברת האם של חברת דירוג האשראי סטנדרט אנד פורס, הודיעה היום על מינויו של ריי גרובס (Ray Groves) לנציב קבילות הציבור (Ombudsman) בחברת Standard & Poor’s. המינוי יכנס לתוקף ב- 16 בפברואר 2009. גרובס כיהן בעבר כיו"ר ומנכ"ל חברת ארנסט אנד יאנג.

חברת Standard & Poor’s הודיעה לאחרונה על כוונתה ליצור משרת נציב קבילות הציבור כחלק מסדרת יוזמות בהן נקטה במטרה להמשיך ולחזק את תהליך הדירוג, להגביר את רמת השקיפות ולספק שירות מקיף לשוקי ההון בכל העולם.

נציב קבילות הציבור ידווח ישירות ל-Harold McGraw lll, היו"ר, הנשיא והמנכ"ל של חברת McGraw-Hill, ולא ליחידות העסקיות של S&P.

הנציב יהיה אחראי כלפי ועדת הביקורת של דירקטוריון McGraw-Hill ויהיה עליו לדווח על פעילותו תקופתית וכן לספק סקירות עצמאיות ובלתי תלויות בכל הנוגע לסוגיות ונושאים שהופנו אליו. נציב קבילות הציבור ידווח אחת לשנה גם לציבור על פעילותו במהלך השנה שחלפה.

"השווקים, כמו גם העובדים שלנו, מצפים מ-Standard & Poor’s לאיכות דירוגים ולרמות שקיפות ועצמאות הגבוהות ביותר. ההיסטוריה של החברה מעידה על מחויבותה לערכים אלה", אמר McGraw. "התפקיד החדש של נציב קבילות הציבור יספק ל-S&P דרך נוספת לעמוד בציפיות אלה".

נציב קבילות הציבור יקלוט פניות מהחברה ומחוצה לה ויטפל בהן תוך שמירה על חיסיון מוחלט. במקביל יהיה עליו לוודא כי כל הערוצים הפנימיים פתוחים ומנוצלים בדרך הטובה ביותר להשגת פתרון לכל בעיה שהופנתה אליו. אופן התנהלותו העצמאי של נציב הקבילות יאפשר לו להציע פתרון מאוזן ובלתי תלוי.

"אני שמח מאד להצטרף ל- McGraw-Hill בנקודת זמן משמעותית כל כך בשווקים הפיננסיים", אמר גרובס. "אני מתעתד לעשות כל שביכולתי כדי לטפל בכל הנושאים אשר יובאו בפני משרדי באופן הוגן, שקוף ומעמיק ככל האפשר, ומתוך כך לסייע לשיקום האמון בשווקים הפיננסיים".

גרובס עבד בחברת ארנסט אנד יאנג במשך 37 שנים. ב- 17 השנים האחרונות לעבודתו בחברה שימש כיושב ראש ומנכ"ל עד לפרישתו בשנת 1994. בין השנים 1995 ועד 2001 שימש כיו"ר חברת Legg Mason Merchant Banking, Inc. בין השנים 2001 ועד 2005 כיהן כדירקטור בחברות שונות, ביניהן: EDS, ג'ילט ו-Nabisco.