רוצים לקרוא את הבלוג של קובי? תצטרכו ללמוד סינית

כוכב הלייקרס חתם על חוזה עם פורטל אינטרנט סיני עבור חוזה שמוערך במיליוני דולרים, במסגרתו יפרסם בלוג אישי. "המקום היחיד שהבלוג הזה ייכתב באנגלית יהיה בבלקברי שלי"

לא מעט שחקנים ב-NBA חתמו בשנתיים האחרונות על חוזי חסות עם חברות מסחריות בסין, לרוב חברות נעליים או לבוש. כעת נראה שקובי בראיינט מצא דרך מיוחדת להגדיל את הכנסותיו על חשבון השוק הסיני. כוכב הלייקרס חתם על חוזה בלעדיות עם פורטל האינטרנט הסיני sina.com במסגרתו יכתוב בלוג אישי לאתר, עבור חוזה המוערך במיליוני דולרים.

המעניין בכל הסיפור הוא, שעל פי ההסכם הבלוג יתפרסם אך ורק בשפה הסינית ולא יתורגם לאנגלית. "כשהייתי ילד לא הייתי מעלה בדמיונות הפרועים ביותר שלי שיהיו לי כל כך הרבה אוהדים בבייג'ין ובשנחאי", אמר בראיינט, שהוסיף: "המקום היחיד בו הבלוג הזה ייכתב וייראה בשפה האנגלית הוא בבלקברי שלי". sina.com נחשב לפורטל האינטרנט הגדול ביותר בסין, עם 94 מיליון משתמשים רשומים.

לא מעט אוהדים של הלייקרס ושל בראיינט בפרט לא אוהבים את הרעיון, בעיקר בגלל הסיבה שעבור חלק מהתכנים שאליהם מעניק בראיינט גישה במסגרת האתר הרשמי שלו (תכני פרימיום), נדרש הציבור לשלם דמי רישום של 49.95 דולר לחודש.

הבחירה בבראיינט אינה מקרית. מנתוני מכירת חולצות של כוכבי ה-NBA בסין לפני המשחקים האולימפיים עולה שכוכב הלייקרס הוא מוכר החולצות הגדול ביותר בסין, הרבה לפני קווין גארנט, טרייסי מגריידי ופול פירס. בסין נמכרות יותר חולצות של קובי בראיינט מאשר של הכוכב הסיני של יוסטון רוקטס, יאו מינג, שמדורג רק עשירי ברשימה.

אגב, בראיינט רשם הלילה את הטריפל-דאבל ה-15 בקריירה שלו - 23 נקודות, 13 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, בהפסד קבוצתו לאורלנדו מג'יק 113-109. בראיינט מדורג שני ברשימת שיאני הטריפל-דאבל של הלייקרס, אחרי מג'יק ג'ונסון שרשם 138משחקים של מאזן דו ספרתי בשלוש קטגוריות שונות.

הירשם לניוזלטר להתראות ספורט