סיכויי ההישרדות של יצרניות הרכב האמריקניות בסכנה - הפעם מצד הספקים: ייצור המכוניות עלול להיעצר

כ-1,600 ספקים של חלקי המכוניות סובלים ממחנק האשראי ועלולים לעצור את האספקה ליצרניות הרכב ; קרייזלר קיבלה אמש מהממשל האמריקני הלוואה בהיקף 1.5 מיליארד דולר, שנועדה לעודד את יצרנית הרכב להעניק מימון לרוכשי המכוניות של החברה

הזרוע הפיננסית של קרייזלר קיבלה אמש (ו') הלוואה בהיקף 1.5 מיליארד דולר לחמש שנים, מהממשל האמריקני, שנועדה לעודד את יצרנית הרכב להעניק מימון לרוכשי המכוניות של החברה.

הכספים יוקצו מתוך חבילת החילוץ של הממשל האמריקני (TARP), ויסייעו לקרייזלר להגביר את המכירות, שצנחו ב-30% בשנה החולפת - שיעור הירידה הגדול ביותר מבין יצרניות הרכב הגדולות. סך המכירות של מגזר הרכב האמריקני צנח ב-27% בכל אחד מהחודשים האחרונים של 2008.

בדצמבר, המכירות של קרייזלר התכווצו ב-53%, כפי שציינה טרייסי הנדלר, אנליסטית בכירה בגלובל אינסייט במישיגן. "עם הון נסוף מהממשל, שיעור הצניחה במכירת של קרייזלר יכל לעמוד "רק" על 30%". אמרה.

בתוך כך נזכיר, כי פורד, קרייזלר וג'נרל מוטורס ניצבות בפני דד-ליין מהממשל האמריקני, להציג תוכנית הבראה עד סוף מארס הקרוב. העמידה ביעד הזה עלולה לקבל מכה מכיוון אחר לגמרי, מהספקים של חלקי המכוניות.

כ-1,600 ספקים של חלקי המכוניות עומדים אף הם בפני מחנק אשראי, שעלול לפגוע באספקה ליצרניות הרכב, ולהעמיד בסכנה את ייצור המכוניות, ובכך גם את סיכויי ההישרדות של ענקיות מגזר הרכב האמריקני. "כ-100 ספקים עומדים בפני סכנת קריסה, שמשמעותה כאוס במגזר", אמר קרייג פיצג'רלד, יועץ לענייני מלאים במישיגן.

כשהן נאבקות בנתוני מכירות עגומים, ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, שקיבלו בסוף השנה שעברה את חבילת החילוץ בהיקף מצרפי של 17.4 מיליארד דולר, יצרניות הרכב חייבות לשכנע את הממשל האמריקני והקונגרס, שכספי הסיוע עזרו להן להישאר עם הראש מעל המים, ולנקוט צעדי הבראה מספקים.