פרשת מיידוף זוטא בפלורידה: מנהל כספים נעלם עם כמה מאות מיליוני דולרים

[למדור שוקי עולם] ביום ו' פתחה משטרת סראסוטה בחקירה, בעקבות תלונה שהתקבלה על היעלמות "מאות מיליוני דולרים" מן הקרנות שניהל ארתור ניידל

מנהל כספים מפלורידה, ארתור ניידל, נעלם מאז יום ד' שעבר, כאשר המשטרה פתחה בחקירה בנוגע להיעלמותם האפשרית של מאות מיליוני דולרים מקרנות השקעה שניהל. משפחתו חשדה שהתאבד, אך לפי דברים שאמר שותף עסקי של ניידל, הוא כנראה בחיים.

ניידל, בן 75, מסראסוטה, פלורידה, תורם ידוע ונשיא חברת ההשקעות סקופ מנג'מנט, נעלם והשאיר הודעה למשפחתו, שעיתון מקומי הגדיר כהודעת התאבדות. המשטרה סירבה לפרסם את תוכן המכתב, אך מסרה שהמשפחה מאמינה שניידל היה "מוטרד" לפני היעלמותו.

ביום ו' פתחה משטרת סראסוטה בחקירה, בעקבות תלונה שהתקבלה על היעלמות "מאות מיליוני דולרים" מן הקרנות שניידל ניהל. ניל מודי, שותף לעסקים של ניידל ומייסד קרן שהשקיעה בסקופ מנג'מנט, אמר שניידל נמצא בקשר עם אשתו. לדבריו, הוא מאמין שניידל בחיים. "בשלב זה יש לנו את כל האינדיקציות שהוא חי", אמר מודי לרויטרס. הוא הוסיף שאינו יודע היכן שוהה ניידל.

החקירה בפלורידה, שלפי העיתון המקומי "סראסוטה הראלד טריביון" עוסקת בכספים שהיקפם הכולל עשוי להגיע ל-350 מיליון דולר, החלה קצת יותר מחודש אחרי מעצרו של ברנרד מיידוף, מנהל הכספים מניו יורק, שחשוד בביצוע הונאת פונזי בהיקף 50 מיליארד דולר.

פרשת מיידוף זעזעה את המשפחות העשירות ואת ארגוני הצדקה בפאלם ביץ' ועל החוף המזרחי של פלורידה. ההאשמות נגד ניידל זעזעו את הקהילה בסראסוטה, על החוף המערבי של פלורידה, היכן שהוא היה ידוע ומוכר בחוגים חברתיים וכתורם בולט לארגונים מקומיים.

גם מודי מוכר בסראסוטה, ולדברי פרקליטו, הוא ובנו כריסטופר הם קורבנות של ניידל. המשטרה המקומית מסרה שקיבלה תלונות מחמישה משקיעים, שהפסידו סכומים של 500 אלף דולר ויותר, אצל חלקם מדובר בחסכונות שהם צברו לאורך כל החיים.

שירות רויטרס